۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۸
کد خبر: ۵۵۲۳۱۴
نماینده طلاب دامغان خبرداد؛

فعالیت ۵۰ استاد در سطوح عالی و مراکز تخصصی قم از شهرستان دامغان

حجت الاسلام صدرالهی با بیان این که دامغان شهرستانی عالم خیز است، از تحصیل بیش از ۳۰۰ نفر و فعالیت علمی ۵۰ استاد در سطوح عالی و مراکز تخصصی قم از این شهرستان خبرداد.
حجت الاسلام حسن صدرالهی نماینده طلاب دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستین نشست هم اندیشی علما، فضلا و طلاب دامغانی شامگاه امروز در سالن همایش های بنیاد علوم وحیانی اسراء برگزار شد.

حجت الاسلام حسن صدراللهی نماینده دوم طلاب و فضلای شهرستان دامغان با بیان این که طلاب این شهرستان از نظر چهار مشخصه ممتاز هستند، اظهار داشت: من به این چهار ویژگی اعتقاد دارم و این چهار مورد مناعت طبع، وزانت، قناعت در زندگی و مسؤولیت پذیری از آنها است.

وی افزود: از شهرستان دامغان 303 نفر در قم مشغول فعالیت هستند که از این تعداد 10 نفر استاد در رشته های تخصصی، 40 نفر در سطح سه و چهار و برخی نیز در حوزه به عنوان طلاب ممتاز شناخته شده اند و مورد توجه مرکز مدیریت حوزه هستند.

عضو مجمع نمایندگان طلاب عنوان کرد: ما در این شهرستان افرادی داریم که در کارهایی اجرایی حوزه مدیریت دارند و افرادی که در زمینه پژوهش و نقد مباحث علمی فعالیت می کنند نیز زیاد هستند.

وی با بیان این که برخی طلاب شهرستان دامغان صاحب کتاب برتر سال در حوزه بوده اند، عنوان کرد: برخی از طلاب ما نیز در نشریات مختلف مقالات زیادی ارائه کرده اند به همین جهت است که می توانیم ادعا کنیم طلاب دامغانی از نظر علمی در سطح بالایی هستند.

حجت الاسلام صدرالهی ادامه داد: مرحوم حضرت آیت الله فاضل لنکرانی می فرمود: طلاب دامغانی خیلی عالی هستند و در سفری که با شهرستان دامغان داشتند نیز از علما و فضلای این شهر تعریف و تمجید می کردند.

وی با اشاره به فعالیت جمع زیادی از روحانیان شهرستان دامغان در نهادهای انقلابی و حساس کشور یادآور شد: بخشی از طلاب این شهرستان در قوه قضاییه، نهاد امامت جمعه، آموزش و پرورش، دانشگاه ها و در سازمان های بین المللی مشغول تحصیل هستند که ظرفیت بالایی به شمار می رود.

نماینده طلاب دامغان در مجمع نمایندگان طلاب با بیان این که در شهرستان تنها خط ولایت و رهبری در بین طلاب رنگ و بو دارد، ابراز داشت: 157 شهید، 28 جانباز و ده ها اسیر در این شهرستان پرورش یافته اند.

وی در بخش پایانی سخنان خود یادآور شد: دامغان شهرستانی عالم خیز است و طلابی هم که وارد قم می شوند از یک همگرایی و روحیه انقلابی برای حفظ انقلاب برخوردار هستند و ما امیدواریم در آینده بتوانیم از وجود این طلاب گرانقدر استفاده کنیم./1330/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات