۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۴
کد خبر: ۵۵۲۲۹۸

تصویب طرح پیگیری مطالبات امام، رهبری و مراجع در مجمع نمایندگان

طرح پیگیری مطالبات امام (ره)، رهبر انقلاب و مراجع تقلید در ۵ ماده با رأی اکثریت نمایندگان مجمع طلاب و فضلای حوزه به تصویب رسید.
مجمع نمایندگان طلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، پنجاه و هفتمین جلسه از دوره هفتم مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم چهارشنبه شب در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد.

این جلسه با تصویب طرح پیگیری مطالبات امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید در 5 ماده همراه بود.

در این جلسه حجج اسلام  بیرامی نماینده طلاب رزن و علیزاده نماینده طلاب رودسر و املش به بیان نظرات خود پرداختند.

حجت الاسلام بیرامی مشکلات معیشتی را مهم ترین مشکل طلاب دانست و گفت: مشکلات معیشتی مهمترین دلیل افت تحصیلی در میان طلاب به ویژه طلاب متأهل است که از مدیران حوزه علمیه و مسؤولان مربوط به معیشت طلاب تقاضا داریم به مشکلات معیشتی طلاب رسیدگی کنند.

در ادامه حجت الاسلام علیزاده از رویکرد تحول گرایانه مرکز مدیریت حوزه علمیه و ارتباط با مجمع نمایندگان طلاب تقدیر کرد و گفت: از جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درخواست داریم منویات امام خمینی(ره) و مطالبات رهبر معظم و مراجع تقلید را بیش از گذشته پیگیری کنند.

وی تصریح کرد: امروزه برخی جریانات در بیرون و درون حوزه علمیه با نفی و تضعیف نهادهای ارزشمند حوزه علمیه به دنبال ایجاد تفرقه در حوزه علمیه هستند.

نماینده طلاب رودسر و املش اضافه کرد: برخی افراد در نشست هایی صراحتا مسائلی را در نفی نهادهای حوزوی مطرح می کنند و متأسفانه با شکل عجیبی که در حوزه علمیه سابقه ندارد با دادن هدیه های دسته جمعی به مرجعیت تعرض می کنند.

وی ادامه داد: این افراد با تشکیل نهادهای موازی و تشکیل پرونده برای اساتید نهادهای حوزوی را تضعیف می کنند که این ها باید بدانند حوزه علمیه انشقاق را نمی پسندد و نمی خواهند گوشت قربانی شوند و نباید از احساسات پاک مراجع سوء استفاده کنند و انشقاق حوزه را رقم زنند.

در پایان نشست نیز طرح پیگیری مطالبات امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب و سایر مراجع عظام تقلید در 5 ماده با رأی اکثریت نمایندگان مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم به تصویب رسید./1324/

ارسال نظرات