۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۱
کد خبر: ۵۵۲۲۷۹
استاد حوزه علمیه کرمان:

امر به معروف و نهی از منکر کشور را از فساد دور می کند

استاد حوزه علمیه با توجه به این که امر به معروف و نهی از منکر به یک واجب فراموش شده در جامعه تبدیل شده است، گفت: امر به معروف و نهی از منکر را باید مردم به طور دسته جمعی انجام دهند تا مفید اثر واقع شود.
امر به معروف و نهی از منکر

حجت الاسلام حمید هدایتی نسب استاد حوزه علمیه کرمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، در رابطه امر به معروف و نهی از منکر، گفت: زندگی انسان ها زمانی درست می شود که انسان ها همدیگر را امر به معروف و نهی از منکر کنند.

وی افزود: اجرای واجبات زمانی محقق می شود که مردم به یکدیگر تذکر دهند و سعی کنند به واجبات دین اهمیت دهند تا در رزو قیامت در برابر قدرت خدا و محاسبات خداوند پشیمان نشوند.

حجت الاسلام هدایتی با بیان این که انسان باید گوش خود را به شنیده های خوب قرار دهد، ابراز داشت: مردم باید شیرینی زندگی اسلامی را در دنیا بچشند تا بتوانند زندگی اسلامی را اجرا کنند.

وی بیان داشت: تمام هدف کشورهای غربی این است که مردم را از اسلام دور کنند زیرا سبک زندگی غربی تمام حق را به انسان می دهد و می گوید انسان باید از این دنیا لذت ببرد.

استاد حوزه علمیه کرمان با بیان این که انسان باید در مقابل خواسته های نفسانی خود بایستد، خاطرنشان کرد: کنترل خواسته های نفسانی از مهم ترین وظایف انسان ها شمرده می شود و مردم زمانی می توانند واجبات خود را انجام دهند که از خواسته های نفسانی دور باشند.

وی با توجه به این که امر به معروف و نهی از منکر به یک واجب فراموش شده در جامعه تبدیل شده است، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر را باید مردم در دنیا به طور دسته جمعی انجام دهند و امروزه در دنیا تذکر دادن یک شخص بی اثر شده است.

حجت الاسلام هدایتی در پایان گفت: امر به معروف و نهی از منکر جمعی کشور را از فساد دور می کند و با اجرای واجبات دینی در زندگی کشوری نیرومند خواهیم داشت./9707/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات