۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۱
کد خبر: ۵۵۲۲۵۷

چند خبر کوتاه از حرم حضرت معصومه

برگزاری مسابقات ورزشی بزرگداشت دهه فجر در حرم حضرت معصومه(س)، برگزاری حلقه معرفتی «مهر امام» در رواق حضرت خدیجه(س)، برگزاری جشن تکلیف پسران با حضور ۷۰۰ دانش آموز، برگزاری دوره معارفی «دوستی‌ها و ارتباطات نوجوانی» در حرم حضرت معصومه (س) و برگزاری دوره معارفی دخترانه ها با محوریت آموزش مهارت‌های زندگی به دختران نوجوان از مهم ترین اخبار آستان مقدس حضرت معصومه(س) است.
حرم حضرت معصومه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی رمضانی مسؤول تربیت بدنی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه مسابقات ورزشی دهه فجر در هفت رشته فوتسال، والیبال، دارت طناب‌کشی، تنیس روی میز، آمادگی جسمانی و بدمینتون برگزار می‌شود، عنوان کرد: در این مسابقات برای خادمان افتخاری، رسمی، قراردادی، پروژه‌ای و ساعتی برنامه‌ریزی مطلوبی انجام شده است.

وی بابیان اینکه در رشته فوتسال هر تیم متشکل از 9 بازیکن و یک سرپرست خواهد بود، اضافه کرد: کلیه خادمان رسمی و غیررسمی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها می‌توانند در رشته فوتسال شرکت کنند.

مسؤول تربیت‌بدنی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها خاطرنشان کرد: در رشته والیبال نیز 9 بازیکن و یک سرپرست یک تیم را تشکیل می‌دهند که هر تیم مجاز به داشتن چهار بازیکن از خادمان افتخاری است.

وی از برگزاری مسابقات ورزشی رشته آمادگی جسمانی در هفت آیتم مختلف یادکرد و گفت: بخش‌های مختلف پرش از تور و ارتفاع، دراز و نشست در 60 ثانیه، شنای سوئدی در 60 ثانیه، طناب‌زنی در 60 ثانیه، بارفیسک در 60 ثانیه و دو استقامت در رشته آمادگی جسمانی برای خادمان رسمی، قراردادی، ساعتی، پروژه‌ای و شرکتی درنظر گرفته‌شده است.

رمضانی با اشاره به اینکه رشته ورزشی دارت نیز ویژه خادمان رسمی، قراردادی، پروژه‌ای، ساعتی و شرکتی است، مطرح کرد: خادمان افتخاری می‌توانند در رشته‌های بدمینتون و تنیس روی میز نیز شرکت کنند و همچنین در رشته طناب‌کشی نیز هر تیم می‌تواند از سه خادم افتخاری استفاده کند.

وی بابیان اینکه مسابقات ورزشی دهه فجر هم‌زمان با دهم بهمن‌ماه آغاز می‌شود، ادامه داد: افراد علاقه‌مند و داوطلب برای شرکت در این مسابقات ورزشی می‌توانند تا هشتم بهمن‌ماه طی ساعات 15 الی 20 به محل اداره تربیت‌بدنی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) مراجعه و یا با تلفن‌های 37119199 و 37119145 تماس حاصل کنند.

حلقه معرفتی «مهر امام» ویژه بانوان در رواق حضرت خدیجه برگزار می‌شود

حلقه معرفتی «مهر امام» با محوریت امام شناسی و تبیین معارف مهدویت روزهای چهارشنبه به صورت ثابت در رواق حضرت خدیجه سلام‌الله علیها برگزار می‌شود.

این حلقه به صورت پرسش و پاسخ ویژه بانوان برگزار می‌شود و خانم نادرنژاد از اساتید حوزه علمیه خواهران به پرسش‌ها و شبهات بانوان حاضر در رواق پاسخ داده و در هر حلقه بخشی از معارف مهدویت را متناسب به نیازهای روز تبیین می‌کند.

نقش زنان در تربیت نسل منتظر، فرهنگ انتظار و تبیین ابعاد شخصیتی امام زمان(عج) از مهم‌ترین سرفصل‌های هفتگی این حلقه معرفتی است.

این حلقه در نوبت عصر روزهای چهارشنبه از ساعت ۱۶ برای حاضران در رواق حضرت خدیجه سلام‌الله علیها برگزار می‌شود.

جشن تکلیف پسران با حضور 700 دانش آموز برگزار شد

همزمان با سالروز میلاد عقیله بنی هاشم حضرت زینب سلام الله علیها جشن تکلیف دانش آموزی ظهر امروز با حضور 700 دانش آموز از 10 مدرسه استان قم در شبستان حضرت نجمه سلام الله علیها حرم مطهر کریمه اهل بیت (س) برگزار شد.

پخش صوت، کلیپ، نمایش، جمع خوانی شعر، اجرای سرود، قرعه کشی، اهداء جوائز، سخنرانی حجت الاسلام نجفی و برگزاری نماز جماعت به امامت حجت الاسلام والمسلمین محمدلو، از جمله برنامه های جشن تکلیف دانش آموزی بود.

گفتنی است مدرسه های فرقانی، سیدی، علامه امینی، شهید بهشتی، شهید یوسف نو، شیرازی، امام خمینی(ره)، امام سجاد و علی بن ابیطالب علیه السلام از جمله مدرسه هایی بوده اند که در جشن طلیعه بندگی حضور داشتند.

دوره معارفی «دوستی‌ها و ارتباطات نوجوانی» در حرم حضرت معصومه (س) برگزار می شود

زیباترین معجزه زندگی انسانی دوستی است و دوست موجودی است که در پناه او برف‌های زمستانی تنهایی آب‌شده و زندگی به بهار دل‌انگیزی تبدیل می‌شود.

زیباترین روزهای نوجوانی در پناه دوستان خوب بر صفحه زندگی نگارش شده و دوستان خوب ارزشمندترین نعمت‌های خدا به انسان هستند.

باوجود تمامی این برکات دوست، انتخاب دوست در دوران نوجوانی و عاقبت‌به‌خیری انسان نقش مهمی دارد در همین راستا امور فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها اقدام به برگزاری کلاس معارفی « دوستی‌ها و ارتباطات نوجوانی» کرده است.

نوجوانان دختر با ثبت‌نام در این کلاس طبق روایات امامان معصوم علیهم‌السلام می‌توانند دوستان خوب خود را شناخته و همچنین مهارت انتخاب دوست خوب و مهارت‌های اخلاقی و اجتماعی دوست‌یابی و پیامدهای دوستی با جنس مخالف را از زبان خانم نصرتی استاد برجسته حوزه علمیه خواهران بیاموزند.

آخرین مهلت ثبت‌نام در این کلاس جذاب پنجشنبه ۵ بهمن‌ماه است و علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در این کلاس می‌توانند با شماره‌های ۳۷۱۷۵۵۱۵- ۳۷۱۷۵۵۱۲ تماس حاصل نمایید.

آموزش مهارت‌های زندگی «دخترانه‌ها» در حرم مطهر حضرت معصومه (س)

امور فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها در فصل زمستان با آموزش مهارت‌های زندگی در قالب  کلاس معارفی « دخترانه‌ها» میزبان دختران نوجوان است.

اخبار بانوان آموزش مهارت‌های زندگی «دخترانه‌ها» در حرم مطهر حضرت معصومه (س)

دوره معارفی «دخترانه‌ها» در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار می شود

 ازآنجایی که دوران نوجوانی، دوران حساسی است و نوجوانان از تغییرات تحولات روحی خود تحت تأثیر ترشح هورمون‌های بلوغ اطلاع چندانی ندارد؛ اغلب با دوستان و خانواده خود دچار مشکل می‌شوند و یا توان کنترل احساسات خود به‌ویژه خشم را ندارند.

بر همین اساس یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های والدین و خانواده‌ها در دوران نوجوانی این است که  احساسات فرزند خود را چگونه کنترل کرده و به چه شکل به او آموزش دهند که احساسات این مقطع زودگذر بوده و با آرامش می‌توان آن سپری کرد.

در راستای تحقق رهنمودهای مقام عظمای ولایت امام خامنه‌ای که بقاع متبرکه و حرم اهل‌بیت علیهم السلام را قطب‌های فرهنگی و فیض معارف دینی در عالم امکان می‌دانند امور فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها همانند فصل‌های گذشته سال در فصل زمستان نیز  سهم نوجوانان را از برنامه‌های فرهنگی و معارفی آستان بانوی کرامت در نظر گرفته و اقدام به برگزاری کلاس معارفی «دخترانه‌ها» با محوریت آموزش مهارت‌های  زندگی به دختران 14 تا ۱۷ سال کرده است.

دختران نوجوان در این کلاس معارفی می‌توانند با تدریس خانم رضایی از اساتید برجسته حوزه علمیه خواهران مهارت‌های کنترل خشم، کنترل استرس و اضطراب، مهارت حل مسئله، مهارت خودآگاهی و مهارت تصمیم‌گیری در شرایط مختلف را به استناد سیره و سبک زندگی اهل‌بیت علیه‌السلام بیاموزند.

همچنین دختران نوجوان با حضور در این کلاس معارفی می‌توانند با کمک معارف عمیق اسلامی این دوره حساس را با موفقیت و آرامش پشت سر گذاشته و دوران نوجوانی برای آنها یک دوره گذار همراه با موفقیت بزرگ در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی و آموزشی باشد.

این کلاس برای آرامش خاطر والدین روزهای پنجشنبه در شبستان نجمه خاتون سلام‌الله علیها برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است،۵ بهمن‌ماه آخرین فرصت ثبت‌نام در این کلاس پرکاربرد معارفی است و علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در این کلاس می‌توانند در تمامی روزهای هفته از ساعت 8 صبح تا 14 عصر به امور فرهنگی خواهران واقع در شبستان نجمه خاتون سلام‌الله علیها مراجعه کرده و یا با شماره‌های 37175515 و 37175512 تماس بگیرند./968/پ۲۰۴/ج

ارسال نظرات