۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۵۵۲۲۳۲
تحلیلگر مسائل سیاسی مطرح کرد؛

فقدان روش‌مندی فقهی در سوگیری "شیرازی‌ها"

حجت الاسلام اشکوری گفت: بحثی که با روش‌مندی علمی مطرح نشود و دارای انحراف فکری باشد دارای انگیزه‌های پشت‌پرده است و منتسب به جریان‌های منحرف فکری می‌شود.

حجت الاسلام اشکوری

حجت الاسلام سیدعبدالمجید اشکوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا موضوعات مطرح شده از طرف جریان شیرازی را بی اساس خواند و اظهار داشت: با نگاه به این موضوعات بی‌اساسی که در سطح جامعه مطرح می‌شود یک موضوع جلب توجه می‌کند، این‌که ورود این افراد به این مباحث از منظر علمی نیست یعنی روشمندی علمی بحث فقه درآن رعایت نمی‌شود و این نکته در صحبت‌های همین فرد از فرقه شیرازی هم دیده می‌شود، ادعاهایی مانند اینکه نظام، ولایت فقیه را به‌جای خدا قرار داده‌ است را از کجا آورده‌اند یا کدام فقیهی این حرف را گفته و معتقد به آن است، باید توجه داشت که در روش‌مندی فقهی همیشه با سند و مدرک سخن گفته می‌شود.

شبهات جریان شیرازی فاقد ارزش علمی

وی شیوه‌ ورود افراد به بحث‌های علمی را تعیین کننده خواند و تصریح کرد: اگر ورود و خروج به یک بحث علمی به طریق غیرعلمی باشد، در اینجا نمی‌توان آن‌را انحرافات فکری دانست؛ اما بحثی که با روش‌مندی علمی مطرح نشود و دارای انحراف فکری باشد دارای انگیزه‌های پشت‌پرده است و منتسب به جریان‌های منحراف فکری می‌شود.

استاد حوزه علمیه شبهات جریان شیرازی را فاقد ارزش علمی دانست گفت: این صحبت‌ها روش‌مندی اجتهادی ندارد تا جواب علمی به آن داده شود و فقط با انگیزه‌های سیاسی شکل می‌گیرد و باید تحلیل کرد که این‌ صحبت‌ها با چه انگیزه سیاسی مطرح می‌شود.

هدف تضعیف نظام جمهوری است

وی اهداف و انگیزه‌های جریان شیرازی را تضعیف جمهوری اسلامی دانست و گفت: در انگیزه‌های سیاسی آنچه موجب تقویت پایگاه‌های شیعه و نظام اسلامی شده است مورد هدف قرار می‌گیرد و هدف تضعیف نظام جمهوری اسلامی است.

تحلیل‌گر مسائل سیاسی اهداف این جریان شیرازی را متناقض خواند و طی پرسش‌هایی عنوان کرد: تنها جریانی که جلوی دشمنان ایستاده و از خون شیعیان و مسلمانان دفاع می‌کند جمهوری اسلامی است، با این اوصاف جای این سؤال است که این نظام را باید تضعیف کرد یا باید تقویت کرد، درحالی‌که اگر جمهوری اسلامی از شیعیان و مسلمانان دفاع نمی‌کرد و سپاه قدس و نظام جمهوری اسلامی نبود، زمانی‌که داعشی‌ها و تروریست‌ها تا نزدیکی بغداد آمده بودند، چندین میلیون مسلمان عراق و سوریه  به‌دست داعشی‌ها میأفتاد.

وی ادامه داد: آیا حفظ قمه‌زنی از حفظ خون مسلمانان مهمتر است، آیا اهمیت نوامیس شیعه از اهمیت قمه‌زنی کمتر است، حال اگر این نظامی که خون و جان مسلمانان را حفظ می‌کند کنار گذاشتید، چه چیزی دارند که جایگزین آن کنند، آیا دنبال حاکمیت صدام هستند، آیا اگر نظام اسلامی نبود صدام دیگری بر عراق حاکم نمی‌شد.

حجت الاسلام اشکوری در پایان درباره پشت‌پرده صحبت‌های این جریان گفت: با این اوصاف همان موضوع تشیع انگلیسی مشخص می‌شود یعنی جریانی مرتبط و وابسته به سازمان‌های خارجی که با این ناسزا‌ها، تهمت‌ها و ادعاهای بدون سند به‌دنبال تضعیف نظام جمهوری اسلامی است. و این حرف‌ها در زمانی گفته می‌شود که این اتفاقات در جهان اسلام درحال وقوع است، در این زمان ولایت فقیهی که علما و مراجع جهان اسلام حامی آن هستند را تضعیف می‌کنند که خواسته دشمنان اسلام است./۸۷۶/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات