۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۵۵۲۲۱۲
معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی تشریح کرد؛

اقدامات اشتغال‌زایی آستان قدس رضوی در سال ۹۶

معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی گفت: توانمندسازی و اشتغال‌زایی محرومان و اقشار بی‌بضاعت رویکرد اصلی سیاست‌های محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی است.
بسیاری از شغل ها نیاز به مدرک ارشد و دکتری ندارد

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از آستان نیوز، مصطفی خاکسار قهرودی، معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی با بیان اینکه این معاونت طرح اشتغال‌زایی برای حدود 300 نفر از نابینایان را همزمان با دهه کرامت رضوی اجرایی کرده است، خاطرنشان کرد: عمليات اجرايي احداث بازار بركت امام رضا(ع) براي اشتغال مستقيم ٣٠٠ نفر از جامعه نابينايان مشهد همزمان با ایام دهه کرامت آغاز شد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: قطعه زمینی به ارزش ٣ میلیارد تومان و در یکی از بهترین نقاط شهر مشهد در اختیار جامعه نابینایان مشهد، در جهت اشتغالزایی این عزیزان قرار گرفت که در فاز نخست برای مدت ٥ سال و با اجاره ماهیانه ٥٠٠ هزار تومان در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به ایجاد اشتغال در دهستان ساق و برخی روستاهای دیگر در قالب اعطای وام و ایجاد زمینه اشتغال برای 142 نفر از روستاییان این منطقه، اظهار کرد: با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) کارگاه تولید نمد روستای بیمرغ پیگیری و احیا شد و در این طرح 20 نفر از مردم این منطقه صاحب شغل شدند.

معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی واگذاری 46 مغازه در پاساژ شجره مشهد مقدس به منظور عرضه تولیدات صنایع و مشاغل خانگی با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) و بسیج سازندگی که موجب اشتغال 90 نفر از افراد نیازمند و محروم شد، را از دیگر برنامه‌های این معاونت در راستای اشتغال‌زایی و کارآفرینی محرومان در سال 96 معرفی کرد.

وی در ادامه به اجرای طرح دامپروری سبک در منطقه کلات خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: این طرح با هدف توسعه اشتغال روستایی و محرومیت‌زدایی، در فاز اول در 10 روستای بخش شهرستان کلات استان خراسان رضوی اجرا شدکه در قالب آن سه هزارو 300 رأس میش و قوچ از نژادهای «مُغانی» و «کُردی» که با وضعیت منطقه کلات همخوانی دارد در اختیار یکصد دامداری قرار گرفت.

به گفته خاکسار قهرودی، این دامداران کسانی هستند که شرایط نگهداری دام را دارند ولی منابع مالی مورد نیاز برای خرید دام را نداشته‌اند، از این رو در قالب اعطای وام قرض الحسنه تسهیلاتی به مبلغ 500 میلیون ریال برای خرید دام و آذوقه با خدمات دامپزشکی با کارمزد یک و نیم درصد در اختیار این روستاییان قرار گرفته است.

معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی تقویت کارگاه‌های تولید لباس، پیگیری و کمک به راه اندازی کارگاه‌های خیاطی و پیگیری و کمک به راه‌اندازی کارگاه‌های کیف دوزی را از دیگر طرح‌های این معاونت در راستای اشتغال‌زایی و کارآفرینی عنوان کرد./934/د103/ب1

ارسال نظرات