۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۵۵۲۲۰۳
به همت معاونت پژوهش­ مدرسه ­علمیه­ آیت ­الله ­قاضی ­دزفول؛

نشست بررسی «سپرده های بانکی» از جنبه فقهی و حقوقی برگزار می شود

معاون­ پژوهش­ مدرسه ­علمیه­ آیت ­الله ­قاضی ­دزفول با اشاره به سؤالات مکرر مردم درباره سپرده های بانکی، گفت: در همین رابطه نشست فقهی با عنوان بررسی سپرده های بانکی برگزار می شود.
بانکداری بدون ربا

حجت الاسلام غلامرضا خسروی فر، معاون­ پژوهش­ مدرسه ­علمیه­ آیت ­الله ­قاضی ­دزفول، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به برگزاری نشست فقهی با عنوان بررسی سپرده های بانکی اظهار داشت: این نشست اواخر بهمن ماه و یا اوایل اسفندماه با حضور اساتید حوزه، دانشگاه آزاد و فعالان حوزه بانکداری به مدت یک روز در مدرسه برگزار می شود.

معاون­ پژوهش­ مدرسه ­علمیه­ آیت ­الله ­قاضی ­دزفول با بیان اینکه در نشست مذکور سپرده های بانکی از جنبه حقوقی و فقهی مورد بررسی قرار خواهند گرفت، افزود: آسیب شناسی سپرده های بانکی و بررسی شرایط صحت دریافت سود از سپرده ها مطالب اصلی نشست خواهد بود ضمن اینکه کارگروهی برای برنامه ریزی در راستای تهیه محتوای نشست راه اندازی شده و کارهای مقدماتی را انجام می دهد.

این مقام مسؤول گفت: سؤالات بسیاری درباره سپرده های بانکی و احساس ضرورت برای روشن سازی درباره چنین مسأله ای ما را بر آن داشت تا نشست مذکور را برگزار کنیم.

حجت الاسلام خسروی فر افزود: ائمه جماعات ما به هنگام اقامه نماز در مساجد و ادارات با سؤالاتی درباره سود سپرده های بانکی و قرار دادن سپرده ها در بانک ها مواجه می شوند که در ادامه پس از مطرح کردن چنین موضوعی با اساتید مدرسه، تصمیم بر آن شد تا نشست فقهی بررسی سپرده های بانکی را برگزار کنیم.

وی در پایان چاپ شماره دو نشریه علمی ترویجی افق پژوهش و ثبت بیش از 192 مقاله را از دیگر فعالیت های معاونت پژوهش در نیمسال اول تحصیلی برشمرد./9456/ت303/ب1

ارسال نظرات