۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۵۵۲۱۹۹
آیت الله حیدری:

نخبگان بدون ترس حرف حق را بزنند

آیت الله حیدری انتقاد را لازمه پیشرفت جامعه دانست و گفت: نخبگان آزادانه، به راحتی و بدون ترس حرف حق را بزنند و نقد کنند.
آیت الله حیدری

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در جمع بزرگان و مسؤولان شهرستان رامشیر با اشاره به اثبات ولایت مداری مردم رامشیر در دفاع مقدس و دفاع از حرم ائمه اطهار ابرازداشت: در حوادث دی ماه سال جاری، افرادی که دلبستگی به دشمنان داشتند از اعتراضات به حق مردم سوءاستفاده کرده و دست به اغتشاش زدند، اموال عمومی را از بین برده و با سوزاندن پرچم کشورمان دل مردم را سوزاندند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مردم رامشیر با دیدن اغتشاشات از سر غیرت و بصیرت به میدان آمده و با حضورشان برای نظام افتخار آفریدند، افزود: دست همه را می بوسیم و به این بوسه افتخار می کنیم و مسؤولان باید مشکلات این مردم خوب و فهیم را حل کنند.

امام جمعه موقت اهواز اظهار کرد: نخبگان آزادانه، به راحتی و بدون ترس حرف حق را بزنند و نقد کنند، نباید به مردم و نخبگان نگاه امنیتی داشت، انتقاد و اعتراض حق این مردم است چرا که امر به معروف و نهی از منکر است.

آیت الله حیدری امر به معروف و انتقاد را لازمه پیشرفت جامعه دانست و گفت: ملت زنده دربرابر مشکلات نباید سکوت کند و در این میان تبعیض منکرترین منکرات است.

وی ادامه داد: در کجای قانون گفته شده باید تبعیض باشد؟ تبعیضگران ضد نظام و ضد قانون اند، دشمن انقلاب فقط آن نیست که خود را منفجر می کند بلکه آن مسؤولی که در حق مرد ظلم می کند هم ضد انقلاب است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برای حل مشکلات یک طرح جامع نیاز است، خاطرنشان شد: باید منشأ و راه حل مشکلات را یافته و از هم تفکیک کنیم، برای بسیاری از مشکلات فرهنگی؛ بزرگان عشایر و نخبگان می توانند راه حل بیابند.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به اینکه همه مشکلات از راه قانون حل شوند، تصریح کرد: حوزه علمیه ای در رامشیر برای تربیت جوانان مومن منطقه تأسیس شود تا نیازهای شهر و مساجد آن مرتفع گردد.

آیت الله حیدری در بخش دیگری از سخنان خود توجه به ورزش به عنوان یکی از راه ها برای تربیت جوانان را خواستار شد و گفت: کشاورزی و صنعت از شغل هایی است که جوانان به آن روی نمی آورند و شغل را تنها در پشت میز می بینند، در حالی که جوانان می توانند با تلاش و خلاقیت برای خود و دیگران اشتغال زایی کنند.

وی مشکل آب استان خوزستان را به علت  نگاه بخشی مسؤولان کشوری دانست و افزود: هر کدام از این مسؤولان قسمتی از آب های استان را با طرح های مختلف و به بهانه آب شرب برای استان هایشان می برند اما در عمل این آب ها برای کشاورزی و صنعت در آن استان ها است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خشکسالی هم منابع آبی خوزستان را به شدت تحث تاثیر قرار داده است، افزود: مشکلات دیگری همچون تقسیم ناعادلانه آب در شهرهای مختلف و برداشت بیش از حد در بالادست مشکلات کشاورزان را دوچندان کرده که امیدواریم با تذکر مسؤولان استان و همکاری مردم این مشکل به زودی حل شود.

وی یکی از راه حل های مشکل انتقال آب رودخانه های خوزستان را وحدت کلمه مردم، مسؤولان، نمایندگان مجلس و علما دانست./9456/د103/ب1

ارسال نظرات