۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۵۵۲۱۹۵
آیت الله نوری همدانی:

حقانیت اهل بیت باید به خوبی تبیین شود

حضرت آ‌یت الله نوری همدانی با بیان این که حقانیت اهل بیت(ع) باید تبیین شود، گفت: دشمنان با جعل احادیث سعی کردند که این حقانیت را زیر سؤال ببرند اما خوشبختانه موفق نشدند.
درس خارج فقه حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان این که حقانیت اهل بیت(ع) باید تبیین شود، گفت: دشمنان با جعل احادیث سعی کردند که این حقانیت را زیر سؤال ببرند اما خوشبختانه موفق نشدند.

وی افزود: یکی از مسائل لازم برای طلاب این است که تحقیق و پژوهش داشته باشند و مطالب مهم را یادداشت کنند تا مجموعه ای خوبی در موضوعات داشته باشند، عالمی که در این زمینه فعالیت نداشته باشد مانند شجره بی ثمر است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به خطبه هایی از نهج البلاغه اظهار داشت: امیرمؤمنان بعد از این که ضربت خوردند در بستر بیماری فرمودند که من عبرت شما هستم و فردا از شما جدا می شوم و از من یک بدنی که روح از آن خارج شده باقی می ماند.

وی ادامه داد: حضرت فرمودند که این که انسانی تا مثلا دیروز دارای شور و شوق و سلامتی بود ناگهان در بستر بیماری قرار می گیرد و از دنیا می رود، از این رو باید عبرت گرفته شود؛ امیرمؤمنان می فرماید مرگ یکی از بهترین واعظ های انسان است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که انسان وقتی مرگ افراد را می بیند باید موعظه بگیرند، ابراز داشت: انسان باید یاد مرگ باشد و همواره خود را برای آخرت آماده کند یعنی در این دنیا باید برای خود توشه برداری کند.

وی عنوان کرد: بر اساس روایات کسی از موعظه مستثنی نیست و همه باید از آن بهره ببرند، انسان هرگونه باشد در نهایت به مرگ مبتلا می شود، انسان باید بداند که هر عملی انجام دهد جزای آن را خواهد دید.

این مرجع تقلید همچنین با اشاره به آثار نماز شب در انسان خاطرنشان کرد: نماز شب در نورانیت دل و توفیق انسان بسیار اثر دارد و طلاب باید اهتمام ویژه به آن داشته باشند./1323/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات