۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۵۵۲۱۸۹
مدیر مدرسه باقرالعلوم رامهرمز مطرح کرد؛

توجه ویژه به موقوفات برای تأمین نیازهای مالی

حجت الاسلام منصوری با بیان اینکه مدرسه باقرالعلوم رامهرمز فاقد متولی است، گفت: نیازهای مالی مدرسه از طریق خیران تأمین می شود از این رو تلاش داریم تا از طریق موقوفات شهرستان برخی از هزینه های مدرسه را تأمین کنیم.
وقف

حجت الاسلام سامی منصوری، مدیر مدرسه باقرالعلوم رامهرمز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به موقوفه توکل در شهرستان ابراز داشت: این موقوفه دربرگیرنده هشت هزار هکتار و در بهترین جای شهرستان قرار دارد که در صورت زنده شدن و بهره بری از آن در فعالیت های کشاورزی، مشکل حوزه علمیه استان حل خواهد شد.

مدیر مدرسه باقرالعلوم رامهرمز با بیان اینکه طرح 550 هزار هکتاری رهبر معظم انقلاب در این زمین های موقوفه واقع شده است، افزود: این موقوفه برای دو عنوان عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) و سلسله شیخ وقف شده است و از آنجا که عزاداری و اعزام مبلغ برای زنده نگه داشتن یاد سیدالشهدا از کارهای حوزه است با مسؤولان اوقاف استان و شهرستان صحبت هایی را درباره نیات واقفان داشتیم.

این مقام مسؤول ادامه داد: طی صحبت های صورت گرفته با سازمان اوقاف قرار بر آن شد که بخشی از زمین ها به حوزه داده شود و بخش عمده موقوفه کماکان در اختیار سازمان اوقاف قرار دارد.

حجت الاسلام منصوری با اشاره به اختلاف حوزه و سازمان اوقاف در تعریف سلسله شیخیه تصریح کرد: از دید ما سلسله شیخیه همان شیوخ مبلغ دین هستند اما سازمان اوقاف تفسیر دیگری دارد.

وی با بیان اینکه اکنون کسی حق تصرف در زمین ها را ندارد، ابراز داشت: هیأتی حقوقی از قم برای بحث در این باره به استان سفر کردند و با سازمان اوقاف نشستی برگزار و قرار بر آن شد تا ادله و مدارک مان را در رابطه با صحت ادعاها در زمینه سلسله شیخیه ارائه کنیم.

مدیر مدرسه باقرالعلوم رامهرمز بیان داشت: افرادی در قید حیات هستند که گفتند از این موقوفه در گذشته سهمی در اختیار حوزه ها قرار می گرفت.

این مقام مسؤول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه خیرانی از قم و اهواز نیازهای مالی مدرسه را تأمین می کنند، اظهار داشت: حوزه فاقد مسؤول، متولی و موقوفه است اما از باب اضطرار و تأمین نیازهای مالی طرح ساخت سوله های چند منظوره را داده ایم تا فعالیت های ورزشی و فرهنگی را تحت پوشش قرار دهیم./9456/ت303/ب1

ارسال نظرات