۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۵۵۲۱۷۸
آیت الله علوی گرگانی:

آمادگی نیروهای نظامی باید سبب ترس دشمن شود

حضرت آیت الله علوی گرگانی تأکید کرد: نیروهای نظامی و انتظامی باید در هر زمانی آماده باشند چراکه دشمنان همیشه در حال توطئه علیه نظام اسلامی است و این آمادگی باید سبب وحشت و ترس دشمن شود.
آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی در دیدار جمعی از نیروهای یگان ویژه ناجا استان قم با اشاره به اهمیت موقعیت شناسی عنوان کرد: اگر انسان در هر شغل و جایگاهی که قرار دارد، موقعیت شناس باشد، می تواند وظیفه خود را به خوبی انجام دهد.

وی افزود: افراد در برابر مسؤولیت های خود متفاوت عمل می کنند و برخی با شناخت خوبی که از کار خود دارند، وظایف را به بهترین شکل ممکن انجام می دهند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: مسأله مهم در انجام وظایف و مأموریت ها، شناسایی موقعیت و چگونگی انجام وظیفه با توجه به موقعیت مربوط است.

وی معرفت را عامل اصلی ارزش انسان ها دانست و خاطرنشان کرد: ارزش انسان ها به معرفت است چراکه عمل بدون معرفت و شناخت ارزشی ندارد و اگر کارهای ما با معرفت انجام شود ماندگار است.

حضرت آیت الله علوی گرگانی اضافه کرد: خودشناسی، دوست و دشمن شناسی، موقعیت شناسی، زمان شناسی و شناخت اقتضائات زمان از مهم‌ترین مسائلی است که در معرفت انسان نسبت به موضوعات مختلف تأثیرگذار است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه ادامه داد: پیامبران و ائمه آمدند تا معرفت ما را بالاببرند و اگر توجه کنیم می بینیم کسانی که اسمشان در تاریخ ماندگار بوده به خاطر همین معرفت است.

وی تأکید کرد: نیروهای نظامی و انتظامی باید در هر زمانی خود را آماده و مهیا کنند چراکه دشمنان همیشه در حال توطئه علیه نظام اسلامی است و باید این آمادگی نیروهای نظامی ما سبب وحشت و ترس دشمن شود.

حضرت آیت الله علوی گرگانی در پایان خاطرنشان کرد: مزد اصلی افرادی که اهل ایمان هستند و کار نیک انجام می دهند با خداوند است و پروردگار از نزد خود مزد کریمانه به این افراد می دهد و این افراد نیز باید خود را آماده و مهیای حفظ کیان و استقلال و امنیت کشور و نعمت ولایت کنند./872/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات