۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳
کد خبر: ۵۵۲۱۷۰
شمخانی:

صحبت از بازبینی برجام ناشی از توهم ترامپ است

نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: صحبت کردن در مورد بازبینی برجام، بیانی وقیحانه و ناشی از توهم رییس جمهوری آمریکاست.
علی شمخانی

به گزارش خبرگزاری رسا، علی شمخانی در گفت وگو با شبکه تلویزیونی العالم افزود: اقدامات اخیر آمریکا برای به چالش کشاندن برجام رفتاری غیر قانونی بوده و امکان مذاکره مجدد در مورد این سند کامل و غیر قابل تجزیه تحت هیچ شرایطی وجود ندارد.
شمخانی توافق برجام را حداقل مطالبات جمهوری اسلامی برای دستیابی به توافق با ۱+۵ عنوان کرد و با اشاره به کارشکنی آمریکا در اجرای تعهدات برجامی اظهار داشت: در حالی که به رغم پایبندی کامل ایران به تعهدات خود، هنوز بخشی از گشایش های اقتصادی که باید در چارچوب تعهدات آمریکا و حتی اروپا محقق می شد، انجام نشده است صحبت کردن در مورد بازبینی برجام، بیانی وقیحانه و ناشی از توهم رییس جمهوری آمریکاست.
دریابان شمخانی افزود: توان موشکی جمهوری اسلامی ایران کاملا بومی و بر گرفته از تجربه هشت سال دفاع مقدس و مظلومیت مردم ایران در تامین نیازمندی های اولیه برای دفاع برابر تجاوز بوده و مسیر تکامل خود را در چارچوب بازدارندگی برابر تهدیدات با قدرت ادامه خواهد داد.
وی یاداور شد: در چارچوب اجماع کامل مجموعه مسوولان جمهوری اسلامی ایران ما هیچ گونه مذاکره ای در موضوع موشکی و توان دفاعی خود با هیچ کشوری نخواهیم داشت.
دبیر شورای عالی امنیت ملی درخصوص سیاست های منطقه ای کشورمان و راهبردهای آتی ایران تصریح کرد: اقدامات جمهوری اسلامی ایران در منطقه هیچ گونه مغایرتی با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد نداشته و تلاش های آمریکا برای تصویرسازی غلط از رفتارهای ثبات آفرین جمهوری اسلامی ناشی از شکست واشنگتن و همپیمانان آن در استفاده ابزاری از تروریسم برای تحمیل اراده خود به کشورهای مستقل منطقه است.
شمخانی با اشاره به تحرکات جدید دستگاه دیپلماسی آمریکا برای همراه سازی کشورهای اروپایی و عربی با سیاست های ضد ایرانی آمریکا افزود: به نظر می رسد پس از گسترش تروریسم تکفیری به کشورهای اروپایی و لمس نزدیک تهدیدات آن از سوی شهروندان این کشورها، عقلانیت کافی برای درک نقش تاثیرگذار ایران در مهار تروریسم و شناخت اهداف مخرب آمریکا در این زمینه ایجاد شده باشد./
۱۳۲۳/د۱۰۳/ق

ارسال نظرات