۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۵۵۲۱۶۹
آیت الله مظاهری:

زن و شوهر حافظ شخصیت یکدیگر باشند

رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: نباید به خاطر چیزهای کم ارزش زن و شوهر یکدیگر را مسخره کنند بلکه باید حافظ شخصیت یکدیگر باشند؛ این برخورد سبب برخورد بد فرزندان با پدر و مادر می شود.
آیت الله مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری در جلسه تفسیر قرآن صبح امروز که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) خیابان جی برگزار شد، گفت: تمسخر کردن که فراگیری عمومی پیدا کرده است، گناهش بسیار بالا است.

وی در ادامه تفسیر سوره بقره، آیه دویست و دوازدهم که می فرماید:« زُیِّنَ لِلَّذِینَ کَفَرُوا الْحَیَاةُ الدُّنْیَا وَیَسْخَرُونَ مِنَ الَّذِینَ آمَنُوا وَالَّذِینَ اتَّقَوْا فَوْقَهُمْ یَوْمَ الْقِیَامَةِ وَاللَّهُ یَرْزُقُ مَنْ یَشَاءُ بِغَیْرِ حِسَابٍ» را تلاوت کرد و افزود: اتحاد مبحث مشترک چند آیه ای است که در این چند روز تلاوت کردیم؛ این آیه بیان می دارد در جامعه اسلامی باید لساناً و عملاً مدافع یکدیگر باشند و همدیگر را مورد تکریم و احترام قرار دهند.

حضرت آیت الله مظاهری بیان کرد: تمسخر یکی از مواردی است که سبب زیر سؤال رفتن شخصیت افراد می شود و از طرفی هم اثر مهمی در از بین رفتن اتحاد جامعه دارد.

رییس حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: بیماری های امروزه غضب الهی است که در گذشته وجود نداشته است؛ منقول است پیرزنی به یک طبیب مراجعه کرده بود و پزشک برای او نسخه ای نوشته و گفته این نسخه را بجوشان و بخور، آن پیرزن نیز کاغذ را جوشانده بود و خوب نشده بود، بعد از مراجعه دوباره به پزشک، پزشک خطاب به آن پیرزن صحبت های تمسخر آمیزی داشته بود و گفته بود حیف نانی که همسرت به تو بدهد و بیماران دیگر به آن پیرزن خندیده بودند، عالمی به آن پزشک گفته بود این پیرزن برای همسرش زحمات زیادی می کشد و تو حق نداشتی این پیرزن را مسخره کنی و از طرفی با تمسخر او آبرویش را نزد دیگران بُردی و به گناه کبیره آلوده شدی.

استاد اخلاق حوزه علمیه اظهار کرد: نباید به خاطر چیزهای کم ارزش زن و شوهر یکدیگر را مسخره کنند بلکه باید حافظ شخصیت یکدیگر باشند؛ این برخورد سبب برخورد بد فرزندان با پدر و مادر می شود؛ قرآن می فرماید تمسخر گناهی است که از کافران سر می زند، به همین سبب لازم است زن و مرد و همچنین عموم مردم حافظ آبرو و مدافع یکدیگر باشند.

وی گفت: تمسخر کردن که فراگیری عمومی پیدا کرده است چون سبب زایل شدن آبروی دیگران می شود گناهش از قتل بالاتر است؛ غیبت نیز گناهی است که در نظر مردم کوچک شده و بسیاری از زنان متدین به آن مبتلا شده اند ولی روایات معصومین(ع) بیان می دارد گناه غیبت کردن فوق گناه زنا است، عملی که بسیاری از زنان متدین از آن اعراض جدی دارند.

حضرت آیت الله مظاهری تصریح کرد: افراد مقدس مآب نباید به این گناهان بزرگ مبتلا شوند و گناهشان را کوچک بشمارند./۸۶۷/پ202/ب1

ارسال نظرات