۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۵۵۲۱۵۷
آیت الله سبحانی:

حوزه برای حفظ تشیع در آینده استوانه های علمی تربیت کند | جلوی تعطیلات اضافی گرفته شود

حضرت آ‌یت الله سبحانی تأکید کرد: همانگونه که گذشتگان شخصیت هایی را تربیت کردند که قوام حوزه هستند، ما برای آیندگان و حفظ آیین تشیع باید استوانه های علمی تربیت کنیم.
حضرت آیت الله سبحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به روایتی از اهل بیت(ع)، بزرگترین تکلیف اهل علم را تحصیل دانست.

وی افزود: ما باید برای آیندگان استاد تربیت کرده و برای حفظ آیین تشیع باید استوانه های علمی تربیت شوند و فعالیت داشته باشند، همانگونه که گذشتگان شخصیت هایی را تربیت کردند که قوام حوزه هستند بر ما لازم است افزون بر  این که خود درس می خوانیم برای آیندگان استوانه تهیه کنیم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که متن وظیفه اهل علم در حوزه علمیه درس خواندن و درس گفتن است، اظهار داشت: بحث کردن علم و نگارش آن هم در همین راستا تعریف می شود؛ طلبه امروز باید در آینده کارها مهمی را انجام دهد.

وی ادامه داد: گاهی دیده می شود در زمان درس مدارس را تعطیل کرده و طلاب را به سفر می فرستند که نباید اینگونه باشد، طلبه را نباید در زمان تحصیل به جاهای دیگر فرستاد تا ممحض در درس خواندن باشد.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که مدیریت حوزه باید جلوی تعطیلات اضافی حوزه را بگیرد، ابراز داشت: تعطیلات حوزه بسیار است و اگر بنا باشد باز هم تعطیلاتی اضافه شود چیزی برای درس خواندن نمی ماند، تعلیم، تربیت و تهذیب کار حوزه است و تعطیلی در اثنای کار ضربه می زند، طلبه مانندی نهالی است که نباید رها شود./1323/

ارسال نظرات