۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۵۵۲۱۳۸
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

زوج های جوان از ابتدا سبک زندگی اسلامی را انتخاب کنند

کارشناس مذهبی رسانه ملی گفت: اگر زوج های جوان از روزهای اول زندگی خود به سبک زندگی دینی توجه کنند، بر اساس آیه شریفه «إن أحسنتم أحسنتم و إن أسأتم فلها»، قطعا زندگی موفقی را پیش رو خواهند داشت.
ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری شامگاه سه شنبه در مراسم افتتاحیه بیست و یکمین دوره طرح بزرگ ازدواج دانشجویی کشور که در محل رواق شیخ حر عاملی بارگاه منور رضوی برگزار شد، با اشاره به ضرورت توجه زوج های جوان به مسأله سبک زندگی اسلامی، اظهار کرد: سبک زندگی مهم ترین مسأله ای است که اگر کسی به درستی آن را انتخاب کند، شیرینی زندگی را خواهد چشید.

کارشناس مذهبی رسانه ملی با اشاره به مؤلفه های سبک زندگی دینی، دو موضوع مهم «فهم دینی» و «عمل دینی» را از لوازم قرار گرفتن در این سبک زندگی قلمداد کرد و افزود: اگر زوج های جوان از روزهای اول زندگی خود به این گام ها توجه کافی داشته باشند، بر اساس آیه شریفه «إن أحسنتم أحسنتم و إن أسأتم فلها»، قطعا زندگی موفقی را پیش رو خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: اولین گام در سبک زندگی اسلامی، «فهم دینی» است. انسان قرار است در زندگی بر اساس یک نقشه راه، مسیر خود را بپیماید و با توجه به این که همه انسان ها فقط یک بار در این دنیا زندگی خواهند کرد، پس بهتر است به راهنمایی های پروردگار اعتماد کنند تا موفقیت و آرامش نصیب ایشان شود.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگار با اشاره به آیه شریفه «ألذین یؤمنون بالغیب و یقیمون الصلاه و مما رزقناهم ینفقون»، ویژگی بارز عاملان به سبک زندگی اسلامی را ایمان به غیب و ابعاد باطنی رویدادها دانست و گفت: همه ارتباطات انسان ها در ظاهر خلاصه نمی شود و در باطن مسائل نیز خبرهایی وجود دارد که انسان باید به آن ها توجه داشته باشد.

کارشناس مذهبی رسانه ملی پرسش گری را یکی دیگر از ویژگی های این افراد خواند و افزود: بر اساس عبارت قرآنی شریف «فَاسْأَلُوا أَهْلَ الذِّکرِ إِن کنتُمْ لَا تَعْلَمُونَ»، پرسش گری از ویژگی های مؤمنان قلمداد شده چرا که اگر انسانی مسأله ای را نداند با پرسش گری از آن آگاه می شود و اگر نسبت به مسائل آگاه باشد نیز اطمینان پیدا می کند.

وی خاطرنشان کرد: حضرت عبدالعظیم حسنی تنها امامزاده ای هستند که ثواب زیارت ایشان با ثواب زیارت سیدالشهدا(ع) برابر قرار داده شده، 4 امام معصوم(ع) را درک کردند و هر سؤالی داشتند از محضر آن حضرات می پرسیدند. پرسش گری زمانی فایده دارد که انسان شروع به انجام کار مدنظرش نکرده باشد چرا که وقتی کاری را انجام داد و دچار مشکل شد، کار از کار گذشته است. در نتیجه هرچه فهم دینی انسان بیشتر باشد، ضرر او نیز کمتر خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری در تبیین اهمیت «عمل دینی» در سبک زندگی اسلامی نیز یادآور شد: گام دیگر در سبک زندگی دینی، «عمل دینی» است و زوج های جوان باید روابط خود را بر اساس رفتار مورد نظر اسلام تنظیم کنند. برای نمونه پیامبر اکرم(ص) که راستگوترین انسان در طول خلقت هستند و قطعا خطا و خلاف و دروغ در سخن ایشان جای ندارد، فرموده اند «قوام زندگی در محبت مرد و اطاعت زن است.»

وی در پایان تأکید کرد: اگر انسان سبک زندگی خود را بر اساس عرف انتخاب کند، معلوم نیست در روز قیامت بتواند پاسخی برای رفتارش ارائه دهد اما اگر سبک زندگی دینی را انتخاب کرده باشیم، حسب آیه شریفه «إن الله یدافع عن الذین آمنوا» خداوند از ما حمایت خواهد کرد./820/پ202/ب1

ارسال نظرات