۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۵۵۲۱۳۳
حجت الاسلام احمدزاده:

عرصه های جدیدی برای وقف پیش روی مردم گشوده شده است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: امروز عرصه های جدید وقف مانند وقف برای ازدواج، اشتغال، علم و فناوری و ایثار و شهادت پیش روی مردم قرار گرفته است.
حجت الاسلام احمد زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد احمدزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی صبح امروز در همایش استانی «مهر تندرستی» که در راستای اجرای امینانه موقوفات درمانی، در محل آستان مقدس امامزادگان یاسر و ناصر(ع) طرقبه برگزار شد، به ایراد سخنرانی پرداخت.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی با اشاره به نامگذاری روز ولادت حضرت زینب(س) به عنوان روز پرستار، اظهار کرد: امروز ضمن عرض ادب خدمت امامزادگان یاسر و ناصر(ع) بناست یادی کنیم از واقفانی که در عرصه سلامت نام خود را جاودانه کردند.

وی با بیان این که حضور واقفان در امور خیر تنها در یک عرصه محدود نشده و دامنه گسترده ای دارد، افزود: از گذشته ما مدیون واقفان بوده ایم و بسیاری از مراکز عبادی، حسینیه ها، تکایا و بقاع متبرکه از برکت واقفان در اختیار ما قرار گرفته است؛ یعنی کسانی که به تأکید نبوی روی مسأله وقف عمل کرده اند.

حجت الاسلام احمدزاده با اشاره به این حدیث شریف خاطرنشان کرد: بنا به فرموده پیامبر(ص) کسی که علم نافعی از خود به جای گذاشته باشد یا سنت حسنه ای را بنا گذارد؛ ثانیا کسی که صذقه جاریه بر جای بگذارد و ثاثا کسی که فرزند صالح از خود جای بگذارد، ثمره آن را دریافت خواهد کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی تأکید کرد: مراکز علمی، مدارس، حوزه های علمیه و کتابخانه ها نیز عرصه دیگری است که واقفان در آن فعالیت کرده اند. خدمات عمومی مانند ساخت پل ها و راه ها نیز از سوی واقفان انجام می شده و بسیاری از آن ها هنوز در حال خدمت به مردم هستند. مراکز درمانی نیز یکی از این انواع موقوفات است.

وی افزود: تعداد مراکز درمانی که خدمات زیادی به مردم ارائه می کنند، به برکت نام واقفان افزایش پیدا کرده است. برای نمونه مراکز درمانی «علی بن ابیطالب» و «عبدالله رضوی» در طرقبه و شاندیز از جمله همین مراکز هستند.

حجت الاسلام احمدزاده خاطرنشان کرد: ما به هنگام تهیه اطلس موقوفات مشاهده کردیم در مناطقی که وقف بیشتری صورت پذیرفته، دیانت نیز در آن مناطق پررنگ تر است. مسأله وقف نمونه ای از همکاری مردم برای حل مشکلات مختلف است که هم بهره اخروی برای آن ها در پی دارد و هم مشکلات کشور را حل می کند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در پایان افزود: امروز عرصه های جدید وقف مانند وقف برای ازدواج، اشتغال، علم و فناوری، ایثار و شهادت پیش روی مردم قرار گرفته و افزون بر این که به خود انسان سود می بخشد، نسل های بعد را نیز از برکات آن بهره مند می کند./۸۲۰/پ202/ب1

ارسال نظرات