۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۵۵۲۱۲۶
حجت الاسلام والمسلمین ملکی:

محافل قرآنی، توطئه های دشمنان را خنثی می کند

معاون تهذیب حوزه های علمیه بر ضرورت تقویت مباحث قرآنی در حوزه تأکید کرد و گفت: انسان هر وقت فرصت دارد باید قرآن بخواند، چراکه مداومت در قرآن خواندن انسان را نورانی کرده و سبب عاقبت به خیری آنها خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی شب گذشته در محفل قرآنی مدرسه علمیه حقانی با اشاره به اینکه اخیراً در برخی رسانه های غربی تبلیغات وسیعی مبنی بر اینکه قرآن کریم در حوزه ها رنگ و بویی ندارد، صورت گرفته است، گفت: این مجالس نورانی و محافل قرآنی، توطئه های دشمنان را خنثی کرده و پاسخ مناسبی در برابر آن تبلیغات است.

معاون تهذیب حوزه های علمیه با اشاره به حدیث نبوی «رُبّ طالع القرآن والقرآن یلعنه» اظهار داشت: مصداق بارز این حدیث وهابیان هستند که در کنار کعبه قرآن می خوانند، اما ضد آن عمل کرده و با بازی در زمین صهیونیست ها، علیه قرآن و اسلام عمل می کنند و قرآن صامت، یعنی قرآن بدون محوریت امام معصوم(ع) را ترویج می دهند، برای همین مورد لعنت خداوند قرار می گیرند.

وی با اشاره به آیه شریفه «فَاقْرَءُوا مَا تَيسَّرَ مِنَ الْقُرْآنِ» عنوان کرد: البته باید گفت که ما هنوز در زمینه های قرآنی به نقطه مطلوب نرسیده ایم، اما با این حال نیز همین مقدار هم که وجود دارد بر مدار ولایت و امامت صورت می پذیرد؛ اینکه جمهوری اسلامی ایران ظالمان را در همه عرصه ها سرکوب می کند، به برکت توجه به قرآن ناطق است.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی خاطرنشان کرد: امروز یکی از راه های ورود به جهان اسلام، قرآن خوانی، قرآن دانی و عمل به آن است.

معاون تهذیب حوزه های علمیه اضافه کرد: حضرت آیت الله سبحانی فرمودند «من دنبال حفظ قرآن نرفتم، اما از اول طلبگی تا به امروز، هر روز یک جزء قرآن خواندم و توانستم الان کل قرآن را بخاطر استمرار در خواندن، حفظ کنم»؛ بر این اساس همه طلاب باید از ابتدای طلبگی به هر میزان که می توانند، قرآن بخوانند و بر آن مداومت داشته باشند.

وی بر ضرورت تقویت مباحث قرآنی در حوزه های علمیه تأکید کرد و ابراز داشت: انسان هر وقت فرصت دارد باید قرآن بخواند، چراکه مداومت در قرآن خواندن انسان را نورانی کرده و سبب عاقبت به خیری آنها خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با اشاره به آیه های «فَتَوَلَّ عَنْهُمْ فَمَا أَنْتَ بِمَلُومٍ وَذَكِّرْ فَإِنَّ الذِّكْرَى تَنْفَعُ الْمُؤْمِنِينَ»، غفلت از قرآن کریم را بزرگ ترین بلای الهی توصیف کرد و بیان داشت: امیرمؤمنان(ع) ذیل این آیات فرمودند «پس از نزول آیه اول همه گمان بردیم که اکنون عذاب می آید تا اینکه آیه بعدی نازل شد و‌مطمئن شدیم عذاب الهی نازل نمی شود»؛ امروزه عذاب بزرگی بر برخی خانواده ها و جوامع نازل شده است، چون قرآن را فراموش کرده اند.

معاون تهذیب حوزه های علمیه تأکید کرد: وقتی انسان ها با قرآن کریم انس نداشته باشند، رفتارهای شیطانی از آنها سر می زند، زیرا کسی که از ذکر خداوند غافل شود به یقین در دام شیطان گرفتار خواهد شد؛ بنابراین حتی اگر انسان هنگامی که مشاهده کرد عده زیادی از راه حق منحرف شده اند، نباید همرنگ آنها شود، چراکه بر اساس نص آیات قرآن کریم اینگونه نیست که همواره حق با اکثریت باشد.

وی ادامه داد: بر اساس روایات، انسان برای عاقبت به خیر شدن به علوم خداشناسی، انسان شناسی، وظیفه شناسی و دشمن شناسی نیاز دارد که همه اینها در قرآن کریم موجود است و انسان با خواندن و تدبر در این کتاب آسمانی به هماه این علوم دست پیدا می کند./841/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات