۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۸
کد خبر: ۵۵۲۱۲۳
آیت الله محمدی ری شهری:

اغواگری هنر نفس اماره برای گمراه ساختن انسان است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه غلبه بر نفس اماره انسان را از گناه باز می‌دارد، گفت: نفس اماره با اغواگری انسان را به انجام گناه و عمل ناپسند دعوت می‌کند.
ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در آغاز جلسه درس خارج فقه که در همین حوزه علمیه برگزار شد با اشاره به آثار تلقین و القائات شیطانی، گفت: القائات سه نوع است.

وی افزود: گاهی انسان امور مثبت و منفی را به خود تلقین می‌کند و آن اقدام اثر وضعی در انسان دارد اما گاهی شیطان به انسان تلقین و القا می‌کند و این امر آثار سوء در انسان به همراه خواهد داشت.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: گاهی نیز شیطان به دو صورت شیطان انس و شیطان جن است گاهی نیز فرشته به انسان اموری را القا می‌کند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) درباره قسم اول که تلقین نفس است، ابراز کرد: تلقین نفس اماره انواع و اقسام مختلفی دارد و انسان را به سوی خطا دعوت می‌کند تا عمل ناپسند انجام دهد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: گاهی شیطان جن، انسان را تلقین می‌کند خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: شیطان شما را به انجام گناه و فحشا دعوت می‌کند؛ گاهی نیز این شیطان به صورت انسان است طبق صریح روایات؛ انسان نباید با افراد ترسو مشورت کند، زیرا مانع انجام بسیاری از کارها می‌شوند./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات