۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۵۵۲۱۲۱
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی:

الگو پذیری شهدای مدافع حرم از حضرت زینب فتنه دشمن را محو کرد

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) از حضرت زینب(س) به‌عنوان پرچم‌دار صبر و استقامت یاد کرد و گفت: الگو پذیری شهدای مدافع حرم از حضرت زینب(س) زمینه ریشه کن شدن فتنه دشمن شد.
حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی شب گذشته در مراسم یادواره شهدای مدافع حرم استان قم که از سوی آستان مقدس حضرت معصومه(س) در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد حضرت زینب کبری (س) را  الگویی برای زنان مبارز و آزادی خواه جهان بشری توصیف کرد و اظهار داشت: ادوار گوناگون تاریخ زینبی هویت ایثار و وفاداری را به بشریت آموخته است.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) از حضرت زینب(س) به‌عنوان پرچم‌دار صبر و استقامت یاد کرد و گفت: مدیریت بحران در این الگو از رفتار هویتی تفاوت دارد؛ بر این اساس پیام آور کربلا در شرایطی که رخ‌دادهای کربلا و وضعیت افراد باقیمانده قیام را مورد تأثیر جدی قرار داده بود نتیجه جنگ را پس از جگ سخت برای تاریخ تغییر داد.

وی ادامه داد: الگوی مدیریت جریان به سبک حضرت زینب(س) باعث شد که قیام عاشورا پس از جنگی که هیچ هویتی از رفتارهای انسانی در آن دیده نشد آثار خود را به نمایش گذارد؛ بر این اساس مدیریت و ابلاغ پیام قیام عاشورا در کلام حضرت زینب(س) زمینه ابدی شدن این قیام را برلی تاریخ بشری فراهم کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی با اشاره به سختی ها و مصائب حضرت زینب(س) در ادوار گوناگون عمر مبارک این بانوی بزرگ اسلام، ابراز داشت: باید توجه داشت که حضرت زینب(س) همه این مشکلات را تحمل کردند و این الگوی استقامت برای تاریخ الگویی ماندگار شد.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) از حضرت زینب به‌عنوان پیام‌آور کربلا نام برد و گفت: تمام کارهای این بانوی پیام آور تاریخ قیام عاشورا با اشراف امام انجام می‌شد به همین علت هیچ کوتاهی و قصوری به عملکرد و کارهای حضرت زینب سلام‌الله علیها راه نداشته است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی بابیان اینکه پیامبر اسلام(ص) برای حضرت زینب(س) 50 لقب قابل تأمل را به امت خود آموختند، عنوان داشت: حضرت زینب(س) الگویی برای مبارزه در عرصه جنگ نرم  هستند؛ چراکه یکی از رویکردهای جنگ نرم متزلزل کردن از درون است و ایشان در دوران خود با استفاده از جنگ نرم روی افکار و ذهن‌ها تأثیرگذار بودند.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) به الگوی رفتاری شهدای مدافع حرم اشاره داشت و گفت: شهدای مدافع حرم قبل از شهادت خود از مادیات دنیایی جدا شدند؛ بر این اساس این شهدا معادلات فتنه‌گران را بهم ریختند و ما در عرصه‌ها و دوران‌های مختلف مدیون آنها هستیم./837/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات