۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۵۵۲۱۰۵
در آیین معرفی کتاب برتبعید مطرح شد:

سیره رفتاری و عملی رهبر معظم انقلاب در جامعه پنهان مانده است

عضو شورای تحریریه مؤسسه صهبا گفت: سیره علمی و رفتاری بزرگان دینی و رهبر معظم انقلاب در غربت مانده است، در حالی که سیره آنها الگوی عملی برای مردم و علاقه‌مندان است.
آیین معرفی کتاب «بر تبعید»

به گزارش خبرنگار خبرگزار خبرگزاری رسا، علی عابدی، عضو شورای تحریریه مؤسسه جهادی صهبا، در جلسه معرفی کتاب «بر تبعید» که در کتابستان رضوی قم برگزار شد، با بیان اینکه  دیدارهای رهبر معظم انقلاب با خانواده شهدا به مؤسسه جهادی صهبا واگذار شده است، گفت: در این مؤسسه دیدارهای حضرت آیت الله خانواده ای با خانواده شهدا را بررسی کرده و به گونه روایتی و داستانی تدوین می‌شود.

عابدی با بیان اینکه تاکنون کتاب‌های میزبانی از بهشت، مسیح شب قدر و کریمانه در این مؤسسه تدوین و چاپ شده است، بیان کرد: حضرت آیت الله خامنه‌ای در نوزوز 76 به دیدار 5 خانواده شهیدان در مشهد می رود و این دیدارها در  کتاب میزبانی از بهشت جمع‌اوری شده است، همچنین دیدارهای رهبر انقلاب با خانواده شهیدان مسیحی در کتاب شب قدر شرح داده شده و سال گذشته کتاب کریمانه تدوین و نگارش شده است .

وی با بیان اینکه کتاب «بر تبعید» شرح 285 روز از زندگی آیت الله خامنه‌ای در مناطق ایرانشهر و جیرفت است، گفت: رژیم پهلوی به ایشان لقب ماهی لیز را داده بود؛ زیرا ایشان در سخنرانی‌ها و رفتارهای خویش به گونه‌ای عمل می‌کرد با کمترین بهانه راهی زندان نشود.

عابدی ابراز کرد: این رژیم بعد از 8 بار زندانی کردن بدین نتیجه می‌رسد که چاره ای جز تبعید ایشان را ندارد؛ از این رو ایشان را به منطقه ایرانشهر و جیرفت از استان سیستان و بلوچ تبعید می‌کند.

عضو شورای تحریریه مؤسسه صهبا  به توصیف منطقه ایرانشهر پرداخت و گفت: این منطقه هم‌مرز با کشور پاکستان بوده و منطقه پر هرج و و مرج و تروریستی است که بیشتر مردمان از اهل سنت هستند و همچنین هوای بسیار گرم و سوزانی را داراست و این شهر همیشه جزء ده شهر از گرمترین شهرهای جهان محسوب می‌شود.

عابدی درباره منابع کتاب «بر تبعید» بیان کرد: حضرت آیت الله خامنه‌ای در سال 1372 مصاحبه‌ای را با مستدساز عرب انجام داده و در این مصاحبه  زندگی خویش را از کودکی نوجوانی و جوانی شرح داده است، این مصاحبه به زبان عربی و 300 صفحه تنظیم شده که در مرکز اسناد اسلامی نگهداری می‌شود، بنابراین نخستین و مهمترین منبع  کتاب «بر تبعید» متن این مصاحبه بوده است.

عضو شورای تحریریه مؤسسه صهبا ابراز کرد : در مرحله بعد گروهی از پژوهشگران مؤسسه صهبا به شهرستان ایرانشهر و جیرفت رفتند و با تمام افرادی که زمان تبعید  حضرت اآیت الله خامنه‌ای در این دو شهر بودند، مصاحبه‌‌هایی را انجام داده‌اند و در مرحله بعد این مصاحبه‌ها با خاطراتی که از رهبر انقلاب موجود است، تطبیق داده شد.

عابدی بیان کرد: حضرت آیت الله خامنه‌ای از تعبید خود به این مناطق بسیار خوشحال و خرسند می‌شوند زیرا فرصت تبلیغ و ترویح دین را در این مناطق پیدا می‌کنند.

وی به چگونگی انتخاب نام کتاب «بر تبعید» اشاره کرد و گفت: رژیم پهلوی با زندانی کردن و تبعید حضرت آیت الله خامنه‌ای قصد داشت ایشان را دور از دسترس مردم و در غربت قرار دهد اما ایشان در تبعید با اهل سنت رابطه‌ای خوبی برقرار کرد و برخلاف هدف رژیم پهلوی، در مناطقی تبعیدی به تلبیغ و ترویج دین پرداخت، بنابراین نام کتاب بر تبعید را برای این کتاب انتخاب کردیم.

 بر اساس گزارش خبرگزاری رسا، عابدی در بخش دیگر از سخنان خویش به بررسی سیره نظری و اندیشه‌ای و همچنین سیره رفتاری و عملی حضرت آیت الله خامنه‌ای پرداخت و گفت: کتاب‌های مناسبی همچون: حوزه فرهنگ تمدنی، تاریخ ائمه، انسان 250 ساله، قرآن پژوهشی، بر اساس بیانات، سیره نظری و اندیشه‌ای ایشان تدوین شده است.

وی با بیان اینکه از سیره رفتاری و عملی رهبر معظم انقلاب در جامعه غفلت شده و این موضوع از مردم پنهان مانده است، ابراز کرد: سیره علمی و رفتاری بزرگان دینی و رهبر معظم انقلاب در غربت مانده است، در حالی که سیره آنها الگوی عملی برای مردم و علاقه‌مندان است./۹۹۸/پ ۲۰۲/ش


 

ارسال نظرات