۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۵۵۲۰۹۵
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی:

خدمت به مردم نباید همراه با منت باشد

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این که خدمت کردن به مردم نباید همراه با منت باشد، گفت: خدمتی که در راه رضای خداوند باشد در آن خستگی و منت وجود ندارد.
حجت الاسلام رئیسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در مراسم میلاد حضرت زینب(س) و گرامیداشت مقام پرستار که در سالن آمفی تئاتر بیمارستان رضوی برگزار شد، با اشاره به امر خدمت در جامعه و انواع آن، اظهار کرد: خدمت به مردم یک امری است که همگان از آن سخن می گویند؛ خدمت کردن به بندگان خدا یک امر مبارک و خوب است.

وی تصریح کرد: ما با سه نوع تعریف از خدمت در دنیا مواجه هستیم و تعریفی که غرب و ماتریالیسم از خدمت ارائه می دهد بر اساس منفعت و سود است.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: در تعریف خدمت از نوع  ماتریالسم، هرکجا خدمتی برای مردم صورت بگیرد باید همراه با منفعت و سود باشد امروز اگر کشورهای غربی در آفریقا و یا برخی کشورهای آسیایی برای خدمت رسانی به مردم حضور دارند بر اساس منافعی است که در آنجا برای آنان وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی خدمت را از نگاه اومانیسم اینگونه تعریف کرد و گفت: این دیدگاه می گوید افرادی که به دیگران خدمت می کنند برای تسلا و آرامش دل خود به مردم خدمت می کنند چراکه اگر این کار را انجام ندهیم به آرامش خاطر نخواهیم رسید.

وی دیدگاه اسلام را درباره خدمت کردن به مردم بر اساس رضای خدا عنوان کرد و افزود: خدمت کردن به مردم در دین اسلام جایگاه ویژه ای دارد ما اعتقاد و‌ باور داریم اگر خدمت برای خدا باشد نه تنها دل به آرامش می رسد بلکه نوع دوستی و‌ منفعت نیز دارد، که برخی از این منفعت ها دنیوی و برخی در جهان آخرت برای فرد محاسبه می شود.

تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: خدمت کردن به مردم نباید همراه با منت باشد خدمتی که در راه رضای خداوند باشد در آن خستگی و منت وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در رابطه با خدمت رسانی پرستاران به بیماران گفت: رسیدگی و مراقبت از بیماران در بیمارستان ها بر اساس امور اداری نیست بلکه فرد خودش را منجر به این می داند که بهترین وظیفه خود را به بیماران انجام دهد.

وی بیان کرد: پرستاری یک کار اعتقادی و پر باور است این کار هم کیفیت و هم کمیت دارد و کیفیت انجام خدمت رسانی به بیماران بالا است.

تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: بیمارستان رضوی در بحث اقدام و‌ عمل توانسته است جلوه های خوبی را از خود ایفا کند، ما معتقد هستیم باید بیمارستان رضوی در جایگاه برتر قرار بگیرد و به عنوان قطب سلامت در ایران و منطقه عنوان شود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تصریح کرد: ما به بیمارستان رضوی به عنوان پروژه نگاه نمی کنیم بلکه دیدگاه ما نسبت به این بیمارستان بر اساس یک پروسه و روند ارتقای علمی به ویژه در سطح پزشکی است. 

وی اظهار کرد: انتظار ما از تمامی افراد و پرنسل شاغل در بیمارستان رضوی این است که به سمت بحث مدیریت دانش قدم بردارند، باید هر پرستار و پزشک در حوزه کاری خود به دنبال تولید دانش و پیشرفت باشد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت:  افرادی که به عنوان بیمار وارد بیمارستان می شوند معمولأ اضطراب و استرس دارند باید فضای بیمارستان را برای آنان فضایی آرامش بخش کنیم بطوریکه از لحظه ورود تا خروج از بیمارستان بیمار احساس اضطراب و پریشانی نداشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تصریح کرد: کار پرستاران در بیمارستان یک امر عبادتمند و ارزشمند می باشد کار این عزیزان را نمی شود با هیچ حقوق، اجر و‌ پاداشی عوض کرد، شرط مهم پرستاران داشتن ظرفیت بالا در مقابل بیماران است./۸۲۰/پ202/ب1

ارسال نظرات