۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۵۵۲۰۷۸
امام جمعه تبریز:

غفلت از تهدیدهای فرهنگی دشمن جبران‌ناپذیر است

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: با وجود تهدیدهای فرهنگی و عقیدتی موجود اگر فرهنگ فاطمی و زینبی مورد غفلت قرار گیرد، دشمنان در تحقق برنامه های خود امیدوار خواهند شد.
حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی پیش از ظهر امروز در جشن میلاد حضرت زینب(س) که در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، اظهار داشت: سیره و منش زندگانی آن بانوی مکرم اسلام الگویی تمام عیار برای آحاد جامعه است.

وی با اشاره به این‌که توجه و عمل به سیره ائمه اطهار نجات‌بخش جامعه بشری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی است، گفت: در شرایطی که دشمنان از تمامی امکانات و تجهیزات خود برای تخریب باورها و اعتقادات دینی مسلمانان و شیعیان بهره می جویند، تمسک به سیره اهل بیت نقشه های شوم دشمنان را خنثی خواهد کرد.

امام جمعه تبریز از تشکیل قرارگاه فرهنگی زینبیون در استان تقدیر کرد و یادآور شد: برنامه‎‌ها و فعالیت های ای قرارگاه فرهنگی باید متناسب با نیازهای روز جامعه و با هدف ترویج فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت باشد، امروز نیازمند بازگشت جدی به معارف عالی اسلامی و شیعی هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب بیش از دو دهه نسبت به تهاجم فرهنگی دشمن با تعابیر مختلف هشدارهای لازم را ارایه کرده‌اند، افزود: تهاجم فرهنگی جنگ نرم، ناتوی فرهنگی، عملیات روانی، شبیخون فرهنگی و نفوذ تعابیری هستند که در طول سالیان متمادی از سوی معظم‌له مورد توجه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با وجود تهدیدهای فرهنگی و عقیدتی موجود اگر فرهنگ فاطمی و زینبی مورد غفلت قرار گیرد، دشمنان در تحقق برنامه های خود امیدوار خواهند شد، بنابر این باید همه افرادی که ادعای توجه به مکتب زینبی دارند، بدانند که باید روش و منش حضرت در تمامی شئون زندگی تجلی یابد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که پنجم جمادی‌الاول سالروز ولادت حضرت زینب(س) است به عنوان روز پرستار نیز نامیده شده است، اظهار داشت: آن بانوی مکرم اسلام علاوه بر پیام‌رسانی شایسته از بازماندگان جانسوز عاشورا، به نیکویی پرستار کربلاییان بوده است.

وی با اشاره به این‌که حضرت زینب با حفظ حریم عفاف و نجابت؛ پرستار بیماران واقعه عظیم کربلا بوده است، افزود: آن حضرت آموزگار درس وفاداری بود و نام جاودانه دخت امیرالمؤمنین علی(ع) برای همیشه تاریخ بر تارک جهان می‌درخشد./935/د۱۰۳/ب۱

 

ارسال نظرات