۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۵۵۲۰۶۱
آیت الله کعبی در گفت وگوی مشروح با رسا:

مراجع تقلید شیعه "تضعیف نظام اسلامی" را حرام می دانند | وحدت شوم تکفیری ها، "شیعه انگلیسی" و جریان غرب گرا در هجمه به ولایت فقیه

نماینده مردم خوزستان در خبرگان گفت: وحدت شومی بین جریان تکفیری و جریان انگلیس نشینی که مدعی شیعه گری است و جریان غرب گرا علیه ولایت فقیه و نفی قداست دفاع مقدس ایجاد شده است.
 ‌آیت الله کعبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ولایت فقیه مهم ترین رکن نظام اسلامی و سدی مستحکم در برابر خواسته های دشمن، نفوذ و انحراف است که به همین دلیل همواره مورد هجمه بسیار دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی بوده است چرا که می دانند تا زمانی که اقتدار و اعتبار رهبری و همراهی مردم وجود داشته باشد پروژه ها و توطئه های آنان بi نتیجه نخواهد رسید چنانچه تا کنون اینگونه بوده و شکست های بسیاری را متحمل شدند.

راهبرد نفی ولایت فقیه به عنوان مهم ترین رکن نظام، در طول 40 سال گذشته همواره در دستور کار دشمنان بوده و سیاست کلی نظام سلطه و استکبار  حذف این مهم است از این رو دشمن همواره با توطئه ها و برنامه هایی مانند مشروعیت زدایی از اصل نظریه ولایت فقیه و مقبولیت زدایی و اعتبارزدایی از شخصیت حقوقی و حقیقی ولی فقیه اهداف خود را پیگیری کرده است.

اخیرا جریان شیعه انگلیسی و خاندان شیرازی که سعی می کرد چهره ای مذهبی و معنوی از خود نشان دهد، با اظهاراتی خارج از عرف و گستاخانه با هجمه به ولایت فقیه، تقدس زدایی از حماسه 8 سال دفاع مقدس و ادعاهای بی پایه علیه نظام اسلامی چهره حقیقی خود را نشان داده که مخالفت سیاسی با انقلاب و جمهوری اسلامی ایران است

خاندان شیرازی از سال های گذشته ارتباط تنگاتنگی با افرادی که مخالف جمهوری اسلامی هستند برقرار کرده و سیاست های مذهبی خود را در این مسیر تعریف کرده است، از فتنه 88 سخنانی به صورت کنایه آمیز از سوی این افراد بیان می شد اما عقبه خارجی این جریان که به صورت سازماندهی شده در خارج فعالیت داشتند در شبکه های معاند مانند صدای آمریکا به عنوان مجری و کارشناس حضور پیدا کرده و مواضع خود علیه انقلاب اسلامی را بیان می کردند.

بر اساس نظر کارشناسان، حتی برخی از آن ها تشکل هایی را در خارج از کشور به وجود آوردند تا مخالفان سیاسی نظام که عنوان مذهبی دارند جمع شوند و هجمه علیه ولایت فقیه و حکومت اسلامی را به صورت سازماندهی شده برنامه ریزی کنند از این  رو هرکس که عنوان روحانیت داشت و مخالف نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه بود ولو این که برخی از جریان ها با افکار خودشان مغایرت داشت را جمع کردند.

این جریان با وجود بهره مندی از نعمت امنیت و امکانات جمهوری اسلامی، نظام اسلامی را مورد هجمه قرار می دهند و با مظلوم نمایی سعی در مطرح کردن خود در جامعه دارند، جریان شیعه انگلیسی همچنین سعی دارد عقبه موهومی را برای خود جلوه دهد و بزرگنمایی کند تا اهداف خود را پیش ببرد.

سرویس سیاسی خبرگزاری رسا در راستای تبیین بیشتر جایگاه مهم ولایت فقیه در نظام اسلامی و تأثیر آن در  موفقیت های متعدد کشور، تببین چرایی تقدس حماسه 8 سال دفاع مقدس، بیان نظر بزرگان دین درباره ولایت فقیه و نظر مراجع معظم شیعه درباره نظام اسلامی گفت وگویی با آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و عضور جامعه مدرسین حوزه علمیه قم انجام داده که تقدیم مخاطبان محترم می شود:

رسا ـ با توجه به هجمه های بسیار جریان های معاند انقلاب اسلامی علیه ولایت فقیه به نظر شما علت تشدید این هجمه ها چیست؟ نقش ولایت فقیه در نظام اسلامی را چگونه ارزیابی می کنید؟

حضرت امام خمینی(ره) با استفاده از ظرفیت روحانیت و حوزه های علمیه و مرجعیت شیعی مبارزه با استبداد و استعمار و استکبار را سازماندهی کرد و ملت ایران را به صحنه مبارزه با استبداد و استعمار آورد و هیمنه استکبار جهانی را در هم شکست و نظام دو هزار و 500 ساله ستم شاهی را از بین برد.

انقلاب اسلامی سنگ بنای شکل گیری نظریه تمدن اسلامی و از بین بردن استبداد و استعمار جهانی و آغاز عصر حاکمیت دین و عزت شیعه و امت اسلام در عرصه بین الملل بود، بدیهی است که در مقابل این مبارزه مخلصانه امام خمینی(ره) که محصول حوزه های علمیه و مرجعیت شیعی و روحانیت و مکتب اهل بیت(ع) و اسلام ناب محمدی بود، استکبار جهانی و دشمنان قسم خورده اسلام و مکتب اهل بیت(ع) یعنی آمریکا، صهیونیسم و انگلیس خبیث بیکار ننشسته است.

هجمه بی امانی از سوی دشمنان علیه ولایت فقیه، مرجعیت، روحانیت و حوزه های علمیه از بدو پیروزی انقلاب اسلامی در طرح و برنامه دشمن بوده است، در وهله اول ایجاد اختلاف و دو دستگی بین ملت ایران و ایجاد اختلاف بین مرجعیت یکی از برنامه های دشمن بوده و هست.

حضرت امام برای خنثی کردن همه برنامه های دشمنان در قم به دیدار تک تک مراجع معظم تقلید اعم از مراجع درجه یک و درجه دو و حتی علمایی که در رده مرجعیت نبودند رفتند، ایشان به گونه ای حرکت کردند که ظرفیت حوزه ها و روحانیت با رویکرد انقلاب اسلامی در خدمت مکتب اهل بیت(ع) و در طراز جهانی مطرح شود.

دشمنان در مقابل اولا اختلافات داخلی را دامن زدند و در برخی از جریان های به ظاهر روحانی نفوذ کردند و زمینه ساز فتنه در آغاز انقلاب اسلامی برای تضعیف حوزه های علمیه، مرجعیت و ولایت فقیه در آن واحد بود که البته اشراف، جامعیت، آگاهی، هوشمندی و حکمت امام و حضور مردم در صحنه همه برنامه های دشمن را خنثی کرد.

رسا ـ اخیرا سخنانی با هدف تقدس زدایی از حماسه دفاع در 8 سال جنگ تحمیلی مطرح شده است، به نظر حضرتعالی چرا دفاع مقدس، "مقدس" شد؟ نظر مراجع تقلید و بزرگان درباره دفاع مقدس چیست؟

دشمنان شرق و غرب با استفاده از این که نظام پوسیده شاهنشاهی از بین رفته بود جنگ تمام عیاری را با نوکری صدام علیه انقلاب و ایران اسلامی و علیه پیروان مکتب اهل بیت(ع) و اسلام ناب به قصد از بین بردن و نابودی انقلاب و سلطه دوباره دشمنان اسلام بر ایران آغاز کردند.

صدام خاک وسیعی از خوزستان و چند استان غربی را اشتغال کرد و در طمع بودند که یک هفته ای به تهران برسند، البته حضرت امام با بسیج ظرفیت های ملت ایران و مقابله با متجاوز و ملت ایران نیز با پشتیبانی از ولایت فقه در دفاع مقدس دشمن را تنبیه و وحدت و تمامیت ارضی کشور را حفظ کردند.

حماسه ملت بزرگ ایران و حماسه بسیج و سپاه و ارتش و نیروهای مسلح برپایه جهاد دفاعی و مقابله با متجاوز و دفاع از اسلام و مسلمین در مقابل صدام متجاوز و خون آشام و در مقابل برنامه و توطئه شرق و غرب صورت گرفته است.

چنین دفاعی مستحق عنوان مقدس است چون هرکس که به جبهه رفته به قصد ادای تکلیف جهاد دفاعی، مقابله با دشمن متجاوز، دفاع از اسلام، مکتب اهل بیت(ع)، انقلاب اسلامی و حاکمیت اسلام بوده است، از این بابت به دفاع در جنگ تحمیلی مقدس گفته می شود که برپایه ارزش های اسلامی جهت تحکیم باورها و ارزش های اسلامی شکل گرفت.

فرهنگ جهاد و شهادت و فرهنگ مقاومت در دفاع مقدس تحکیم شد، جبهه از یک سو دفاع مقدس بود و از یک سو هجوم صدام بعثی کافر و ضد اسلام علیه ملت ایران بود، علمای بزرگ شیعه نظیر آیت الله العظمی مرحوم سید محسن حکیم گفته اند که بعث کفر و الحاد است، جنایات صدام باور کردنی نیست و هنوز حتی گوشه ای از جنایات صدام با وجود همه آنچه صورت گرفته هنوز بازگو نشده است.

طبیعی است مقابله با صدام متجاوز که به نمایندگی از شرق و غرب برای نابودی انقلاب اسلامی و حاکمیت اسلام در ایران مأموریت داشت دفاع و حماسه ای مقدس است، در دوران رژیم ستمشاهی بسیاری از کشور در برابر متجاوزان جدا شده بود مانند جنگ هایی که با روسیه آن زمان انجام شده بود، در آن زمان فقها رساله های جهادیه می نوشتند اما در دفاع مقدس غیر از رساله های جهادیه و دفاعیه، خود علما، مراجع و بزرگان حوزه ها برای تشویق رزمندگان در جبهه ها حاضر شدند.

بنابراین نباید در مقدس بودن حماسه ملت ایران که با تقدیم هزاران شهید و جانباز و آزاده توانستند ملت ایران را از قدرت بازدارنده دفاعی برخوردار کنند، نباید تردید کرد؛ الان هیچکس جرأت تجاوز نظام به کشور را ندارد، چنین حماسه ای مستحق نام قداست و مقدس است و تنها آمریکایی ها، صهیونیست ها، انگلیس خبیث و مزدوران منطقه آن ها و پیروان صدام از حماسه 8 سال دفاع مقدس ملت ایران در رنج هستند.

حضرت امام با صبر و تحمل و سعه صدر حتی کسانی که آن زمان نظریات مخالف دفاع مقدس را در سطوح مسؤولان و در سطوح برخی از محافل را تحمل می کردند اما پشتیبانی از جبهه و از دفاع مقدس را واجب شرعی می دانستند، بر اساس پشتیبانی از ولایت فقیه وحدت و تمامیت ارضی ایران حفظ شد.

بحمدالله مرجعیت شیعه و مراجع بزرگ شیعه در کنار امام از حماسه ملت ایران در دفاع مقدس پشتیانی کردند و علمای بزرگ و فرزندان آن ها در جبهه حاضر بودند، یکی از برنامه های دشمن کودتا علیه انقلاب بود که به همراه توطئه تجاوز و برنامه صدام راه به جایی نبرد، وقتی بعد پشت پرده کودتای نوژه آشکار شد مردم به خشم آمدند و اگر امام و نظام اوضاع را کنترل نمی کردند شاید اتفاقات تلخی رخ می داد، بعدا برخی در صداوسیما از همراهی با کودتاگران علیه ملت ایران استغفار کردند، طبیعی است که در این اندازه محدودیت هایی برای کسانی که همراهی با کودتاچیان همراهی کردند فراهم شود.

رسا ـ نظر بزرگان شیعه درباره ولایت فقیه چیست؟ آیا شیخ انصاری ولایت فقیه را قبول ندارد؟

ولایت فقیه ضد دیکتاتوری، ضد استبداد و ضد استعمار است و بساط استعمار و استبداد را از ایران برچید و استقلال، آزادی و یک حکومت مردمی برمبنای فقه اهل بیت(ع) را به ارمغان آورد، ولایت فقیه بساط ظلم و ستم را برچید و در برابر فرعون زمان یعنی رژیم ستمشاهی ایستاد و در حال حاضر در برابر شیطان طاغوت اکبر و فرعون زمان یعنی آمریکای مستکبر، صهیونیسم بین الملل، انگلیس خبیث و مزدوران آنها ایستاده است.

این که می بینیم هجمه بی امانی علیه ولایت فقیه می شود برای این است که استعمار و استبداد و ایادی آن ها پی برده اند که ولایت فقیه سد مستحکمی در مقابل نفوذ، انحراف، فتنه و توطئه های دشمنان است، ولایت فقیه پیشینه بسیارقدیمی در فقه شیعه دارد و فقهای بزرگ شیعه در کتاب های خود بحث ولایت فقیه را آورده اند.

حتی شیخ اعظم شیخ انصاری در کتاب های مختلف فقهی خود از جمله کتاب قضا به صراحت قائل به ولایت فقیه است، در کتاب مکاسب جایی که ایشان می فرماید« دون إثبات ذلك خرط القتاد» مربوط به ولایت جزئی و ولایت بر اشخاص در غیر از موارد حکومت است، ایشان می فرماید این نوع ولایت شخصیه و مستقله ویژه ائمه اطهار(ع) بوده و برای فقها ثابت نیست.

قطعا ولایت مطلقه فقیه ولایت بر جامعه و مصالح عمومی است، شیخ انصاری نیز ولایت فقیه را بر پایه مصالح عمومی و ولایت بر جامعه را بر اساس امور حسبیه به صورت روشن قبول دارد، کسانی که ادعا می کنند شیخ انصاری ولایت فقیه را قائل نیست قطعا سواد ندارند.

تعجب می کنم که از یک طرف حماسه دفاع مقدس را منکر می شوند و از سوی دیگر در برخی از اموری که سبب وهن مذهب شیعه است مانند قمه زنی را در حد مقدس ترین شعائر بالا می برند، در حدی که حتی قداست آن را از ضریح و جسم امام حسین(ع) کمتر نمی دانند در حالی که پرواضح است که قمه زنی که توسط یک جریان دامن زده می شود چهره مکتب اهل بیت(ع) را توأم با خرافات و افراطی گری جا می اندازد.

این ها در وقتی هجوم به ولایت فقیه می کنند که امروز جریان های ضد انقلاب، بهائی، منافق، سلطنت طلب و جریان های دیگر ولایت فقیه را آماج حملات قرار می دهند و چه وحدتی شومی بین جریان تکفیری و جریان انگلیس نشینی که مدعی شیعه گری است و جریان غرب گرا علیه ولایت فقیه و نفی قداست دفاع مقدس ایجاد شده است.

دفاع مقدس حماسه ای است که ارزش های آن به حزب الله لبنان منتقل شده است که در حماسه حزب الله علیه رژیم صهیونیستی تبلور کرده و رژیم اشغالگر قدس را از جنوب لبنان اخراج می کند، همین حماسه دفاع مقدس 8 ساله در دفاع از حریم و حرم اهل بیت(ع) و عتبات عالیات خود را در برابر داعش و دشمنان اهل بیت(ع) نشان داد.

بنابراین به نظر می آید توهین های پی در پی به مقام امام، شهدا، شهدا، دفاع مقدس، ارزش ها و ولایت فقیه یک برنامه حساب شده است که همزمان با خط و فرمانی که آمریکا، صهیونیسم و انگلیس خبیث به اغتشاشگران می دهد توسط جریان شیعه انگلیسی دامن زده می شود که باید به هوش باشیم و ابعاد همنوایی جریان شیعه انگلیسی را با آمریکایی ها، صهیونیست ها و انگلیس خبیث از طریق هجوم بی امان به مقدسات مکتب اهل بیت(ع) و جهاد و شهادت که سبب حفظ مکتب اهل بیت(ع) در برابر دشمنان است، ارزیابی کنیم.

رسا ـ به عنوان آخرین سؤال بفرمایید که رابطه مراجع معظم تقلید با رهبر معظم انقلاب به عنوان ولی فقیه چگونه است و نظر آن ها درباره نظام اسلامی چیست؟

رابطه بین مراجع تقلید و ولایت فقیه امروز به نحو احسن است، الحمدلله ولی فقیه و مراجع معظم تقلید ملاقات های منظمی با یکدیگر دارند و مطالب فیمابین را در قالب نامه ها و توصیه هایی با یکدیگر رد و بدل می کنند، مراجع تقلید امروز در صحنه حاضر هستند و همه مراجع تقلید شناخته شده شیعه تضعیف نظامی اسلامی را حرام می دانند.

رسا ـ ممنون که وقت خود را در اختیار خبرگزاری رسا قرار دادید اگر نکته پایانی دارید بفرمایید.

بنده هم از خبرگزاری رسا تشکر می کنم و امیدواریم که همه در مسیر پاسداری از ارزش های اسلامی و انقلابی همه تلاش خود را به کار بگیرند و به دشمنان اجازه نفوذ ندهند./1323/

ارسال نظرات