۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۵۵۲۰۴۴
بهار ۹۷ در قم؛

آئین نکوداشت پروفسور محمد لگنهاوسن برگزار می‌شود

قطب علمی فلسفه دین پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با همکاری نهادهای علمی کشور، آئین نکوداشت پروفسور محمد لگنهاوسن را برگزار می‌کند.
محمد لگنهاوسن

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، حجت الاسلام ابوالفضل ساجدی، مدیر قطب علمی فلسفه دین با اعلام این خبر گفت: آئین نکوداشت پروفسور محمد لگنهاوسن، از سوی قطب علمی فلسفه دین با همکاری مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، دانشگاه مفید، جامعه المصطفی العالمیه، دانشگاه ادیان و مذاهب و کانون اندیشه جوان، در قم برگزار می شود.

حجتالاسلام ساجدی افزود: قطب علمی فلسفه دین پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، در راستای تجلیل از شخصیت‌های بین‌المللی که در گسترش و تعمیق فلسفه دین با نگرش اسلامی و نقد فلسفه دین غربی تلاش نموده‌اند؛ در نظر دارد با مشارکت برخی مراکز و موسسات علمی کشور، از مقام علمی پروفسور محمد لگنهاوسن تجلیل به‌‌عمل آورد.

مدیر قطب علمی فسلفه دین همچنین تصریح داشت:‌ مجموعه ‌مقالات نکوداشت پروفسور لگنهاوسن مقارن با برگزاری مراسم تجلیل از ایشان، شامل مقالات علمی اساتید حوزه و دانشگاه رونمایی خواهد شد.

پروفسور محمد لگنهاوسن، در سال 1953 میلادی مصادف با 1332 شمسی در خانواده‌ای مسیحی کاتولیک در آمریکا به دنیا آمد. تا اینکه برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه رایسِ تگزاس پذیرفته شد. پس از فارغ‌التحصیلی، در دانشگاه تگزاس جنوبی به تدریس پرداخت. در آنجا بود که با شماری از دانشجویان مسلمان، از کشورهای اسلامی ایران، لبنان، پاکستان، فلسطین، عربستان، اردن و نیجریه آشنا شد. این آشنایی به پژوهش بیشتر در دین و مسائل گوناگون آن و حتی تأثیر در انتخاب سمت و سوی موضوع تدریس منجر شد لذا تدریس «فلسفه دین» را انتخاب کرد. هم‏زمان با آن به مرور آموزه‏های ادیان بزرگ، از جمله دین اسلام، پرداخت. به تدریج به اسلام نزدیک‏تر شد و سرانجام دین اسلام را پذیرفت. وی در سال 1983 در رشتۀ فلسفه، در مقطع دکتری با پایان‏نامۀ «Matters of Substance» از دانشگاه رایس فارغ التحصیل شد. در ادامه در سال 1984 بورس تحصیلی برای مطالعات فوق دکتری را در NEH مؤسسۀ خیریه برای مطالعات تطبیقی دریافت کرد.

وی عمدتاً در شاخه‏های فلسفی مقدمه منطق، مقدمه فلسفه، زیبایی شناسی، فلسفه علم، علم اخلاق، فلسفه دین، متافیزیک، فلسفه هگل، فلسفه تحلیلی، منطق جدید، علم و دین، فلسفه سیاسی، تاریخ فلسفه، فرااخلاق، معرفت شناسی اخلاق، نسبی گرایی در فرا اخلاق به تدریس و پژوهش اشتغال داشته و دارد.

آئین نکوداشت پروفسور محمد لگنهاوسن، با همکاری برخی نهادهای علمی و فرهنگی کشور بهار97 در قم برگزار می شود./۹۲۰۱۰۳/ی

ارسال نظرات