۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۵۵۲۰۳۷
نقوی حسینی:

بودجه دفاعی متناسب با حوزه تهدیدات نیست

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: بودجه دفاعی هم یکی از مسائل اصلی عرصه سیاسی است که باید با تمهیدات به این بودجه توجه شود؛ لذا بودجه دفاعی باید با حوزه تهدیدات متناسب باشد اما متأسفانه اینگونه نیست.
نقوی حسینی

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی صبح امروز سه‌شنبه (3 بهمن 96) در بیان ارزیابی کمیسیون متبوعش در خصوص بودجه سال 97 اظهارداشت: در بودجه سال 97 تنها 1.5 درصد به بخش دفاعی تخصیص یافته است.

وی افزود: در این رابطه باید توضیح داده شود که چرا این میزان به بخش دفاعی تخصیص یافته است و آن هم براساس مصوبه کمیسیون تلفیق قرار است از صندوق توسعه ملی برداشت شود که آن هم مصیبتی است.

نقوی حسینی ادامه داد: درباره کارکنان لشکری و کشوری هم باید بگویم در لایحه بودجه سال 97 توجهی به آنها نشده است، نیروهای لشکری و کشوری همواره در مأموریت‌های سخت قرار می‌گیرند و در شرایط بسیار سختی انجام مأموریت می‌کنند لذا هیچ نیروی لشکری نباید دغدغه معیشت داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه براساس قانون نیروهای لشکری 10 درصد مازاد بر سایر کارکنان از حقوق و مزایا بهره‌مند شوند، گفت: ما در بودجه 97 هیچ رقمی را برای تأمین این بخش از حقوق نیروهای لشگری و کشوری در حوزه دفاعی نداریم.

وی ادامه داد: متناسب با تهدیداتی که کشورها در دنیا با آن مواجه هستند بودجه به آنها تزریق می‌شود، ما می‌دانیم که بودجه دفاعی هم یکی از مسائل اصلی عرصه سیاسی است که باید با تمهیدات به این بودجه توجه شود؛ لذا بودجه دفاعی باید با حوزه تهدیدات متناسب باشد که این مسئله را در بودجه مشاهده نمی کنیم و باید توضیحات روشنی در این رابطه داده شود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: علاوه بر مشکلات ماموران ما در خارج از کشور، در حوزه عمران سفارتخانه ها نیز مشکل داریم. حوزه هسته ای کشور نیز مشکلاتی دارد و تکلیف قانونی دولت برنامه ریزی برای دستیابی به 20 هزار مگاوات برق هسته ای است که این نیازمند دو سایت هسته ای جدید است اما برای آنها برنامه ریزی نشده و منابعی هم دیده نشده است./۸۵۶/د۱۰۳/ق

ارسال نظرات