۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۵۵۲۰۲۷
زاهدی:

یک ریال از بودجه نوسازی مدارس پرداخت نشده است

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: تاکنون یک ریال از بودجه اختصاص یافته برای نوسازی مدارس در بودجه سال ۹۶ پرداخت نشده است.
زاهدی

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، محمدمهدی زاهدی رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی امروز سه‌شنبه سوم بهمن ماه در جلسه ارزیابی بودجه سال 96 در صحن علنی مجلس اظهار داشت: بودجه سال 96 آموزش و پرورش 3 هزار و شصد و هشتاد میلیارد تومان بوده که  75 درصد بودجه هزینه‌ای این وزارتخانه اختصاص داده شده است.

وی افزود:در بخش عمرانی وزارتخانه آموزش و پرورش هر چند که دو سوم بودجه عمرانی و نوسازی مدارس ابلاغ شده اما تا امروز یک ریال داده نشده است.

رییس کمیسیون آموزش مجلس، ادامه داد: کمک به تامین سرانه دانش آموزی تنها 11 درصد آن اختصاص یافته معنی این حرف این است که مسئولان مدارس پول پرداخت قبوض آب، گاز و برق را ندارند بنابراین باید از اولیا پول بگیرند که این کار باعث فشار بر اقتصاد خانوار است.

زاهدی با بیان اینکه تنها 11 درصد از بودجه تغذیه رایگان و امور رفاهی مناطق محروم تامین شده، گفت:معنای این حرف این است که  در مناطق روستایی و جاهایی که مدارس به صورت شبانه‌روزی اداره می‌شود، معلوم نیست که چه غذایی را به دانش دانش‌آموزان و به نوجوانان می‌دهند؟

وی با تاکید بر اینکه تنها 13 درصد از بودجه کمک به فعالیت‌های آموزشی و پرورشی و توسعه عدالت آموزشی پرداخت شده است، اظهار داشت: با این بودجه نباید انتظار داشته باشیم که سند  تحول بنیادی عملیاتی شود.

رییس کمیسیون آموزش مجلس، با بیان اینکه از بودجه کمک به هزینه ایاب و ذهاب دانش‌آموزان روستایی تنها 13 درصد تامین شده است، تصریح کرد: مناطق روستایی قرار بود تجمیع شوند تا بتوانیم دانش‌آموزان را به راحتی به مدارس برسانیم اما متاسفانه نتیجه این کار این شده که برخی از دانش آموزان نتوانند به مدرسه بروند در نتیجه پول بیشتری هزینه می‌کنیم اما خدمات کمتری به مردم ارائه می‌شود./۸۵۶/د۱۰۳/ق

ارسال نظرات