۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۵۵۲۰۰۸
استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

ضرورت توجه مردم به دستورات دینی

استاد حوزه علمیه گفت: افراد هر سال از علما یک دستور دینی بگیرند و در طول سال به آن عمل کنند این آسیب بزرگی است که مردم ما خود را دانای کل می‌دانند.
علوی تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدباقر علوی تهرانی استاد حوزه علمیه در جلسه درس اخلاق که در حسینیه آیت الله علوی برگزار شد، گفت: اینکه انسان به یک مرحله برسد که به پرستش نیاز نداشته باشد اشتباه است.

وی با بیان اینکه شرط لازم ایمان عمل است، عنوان کرد: امام محمد باقر(ع) فرمودند که محبت ما شما را از خداوند بی نیاز نمی‌کند، ولایت ما به کسی که عمل ندارد نمی‌رسد، تنها کاری که ما می‌کنیم پوشش دادن لغزش‌های شما است.

حجت الاسلام علوی تهرانی با استناد به روایتی از امام رضا(ع) اظهار داشت: به پشتوانه محبت و ولایت ائمه معصومین(ع) از عمل کردن دست برندارید به پشتوانه عمل خود هم از ولایت ما دست برندارید چراکه محبت بدون عمل یا عمل بدون محبت ما را نمی‌پذیرند.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: علامت محبت کردن به ائمه معصومین(ع) عمل کردن به سیره حضرت رسول(ص) و ائمه معصومین(ع) است.

وی افزود: این دسیسه که تنها محبت ائمه معصومین(ع) کافی است، از سوی دشمنان اسلام از زمان امام محمدباقر(ع) آغاز شد، در حالیکه ائمه اطهار(ع) همواره بیان داشتند که دوستی ما در کنار اطاعت از خداوند برای شخص منفعت خواهد داشت.

حجت الاسلام علوی تهرانی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم می‌فرماید شرط لازم ایمان عمل صالح است، گفت: امام باقر(ع) فرمودند کسی که بگوید من پیامبر(ص) را دوست دارم اما از روش و سنت ایشان تبعیت نکند محبت پیامبر(ص) برای او به اندازه ذره‌ای ارزش و اهمیت ندارد.

استاد حوزه علمیه با استناد به روایتی از ائمه اطهار(ع) ابراز کرد: باکرامت‌ترین افراد نزد خداوند باتقواترین آنها و کسی است که به اطاعت خداوند عامل باشد، قرآن شرط لازم ایمان و محبت را عمل می‌داند.

وی افزود: امام صادق(ع) خطاب به یکی از اصحاب خود فرمودند: اگر مردم حرام را انجام نمی دهند شما منصوبان به ما شبهه را انجام ندهید.

حجت الاسلام علوی تهرانی ابراز کرد: امام باقر(ع) خطاب به جابر یکی از اصحاب خود می‌فرمایند: شیعه ما نیست مگر اینکه تقوای الهی داشته باشد و خداوند را اطاعت کند، ای کاش یک تحول بزرگ برای ملت ایران رخ دهد که هر سال هنگام تحویل سال یک دستور دینی از علما بگیرند و در طول سال به آن عمل کنند اما متاسفانه آسیب بزرگ مردم ما این است که خود را دانای کل می‌دانند./۸۰۷/پ202/ب1

ارسال نظرات