۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۵۵۲۰۰۷
آیت الله مظاهری تشریح کرد؛

عوامل زوال و نابودی جوامع

رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: نابودی هر ملت نتیجه عدم اتحاد مردم، قدرناشناسی اعضای جامعه و لجاجت مردم آن است؛ نابودی بعد از این گونه رفتارها سبب ذلت بعد از عزت می شود.
آیت الله مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری در جلسه تفسیر قرآن صبح امروز که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) خیابان جی برگزار شد، گفت: مرد بی غیرت و زن بی حیا اگر از همان ابتدای تولد نابود شوند برایشان خیلی بهتر است.

وی در ادامه تفسیر سوره بقره، آیه دویست و یازدهم که می فرماید:«سَلْ بَنِی إِسْرَائِیلَ کَمْ آتَیْنَاهُمْ مِنْ آیَةٍ بَیِّنَةٍ وَمَنْ یُبَدِّلْ نِعْمَةَ اللَّهِ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَتْهُ فَإِنَّ اللَّهَ شَدِیدُ الْعِقَابِ» را تلاوت کرد و افزود: این آیه شریفه وابسته به آیه قبلی است و آیه قبلی بیان می داشت لازمه یک جامعه شیعی وحدت، صمیمیت، ایثار و فداکاری است.

حضرت آیت الله مظاهری خاطرنشان کرد: قرآن دستور به مطالعه تاریخ بنی اسرائیل می دهد که زندگی فلاکت باری داشتند تا جایی که فرعونیان فرزندان پسر را سر می بریدند و فرزندان دختر را به عنوان کنیز استفاده می کردند و البته در معنایی یعنی غیرت مردان را ذبح می کردند و عفت و حیای زنان را نیز از بین می بردند، البته مرد بی غیرت و زن بی حیا اگر از همان ابتدای تولد نابود شوند برایشان خیلی بهتر است.

رییس حوزه علمیه اصفهان اذعان کرد: حضرت موسی(ع) با معجزه هایی بی نظیر مردم را به توحید و خداپرستی دعوت کردند و مردم مستضعف پیرو دین توحیدی حضرت موسی(ع) شدند؛ معجزه اژدها شدن عصای حضرت موسی(ع) بالاترین معجزه ایشان بود، بعد از این که فرعونیان از بین رفتند باز هم اذیت و آزار بنی اسرائیل ادامه داشت و این رفتار نمایان کننده عدم قدردانی بنی اسرائیل از زحمات بود.

استاد اخلاق حوزه علمیه تشریح کرد: اختلاف در بنی اسرائیل به قدری رسید که فرد ظالمی ریشه آن ها را خشکانید و کتاب تورات و انجیل را به طور کامل تحریف کرد و این کتاب های آسمانی که امروزه در دست یهودیان و نصرانی ها است دست نوشته ای از بزرگان آن ها است و کاملاً به تحریف کشیده شده است؛ نابودی یهودیان بنی اسرائیل به سبب عدم اتحاد عمومی در جامعه آن ها بود.

وی تصریح کرد: نابودی هر ملت نتیجه عدم اتحاد مردم، قدرناشناسی اعضای جامعه و لجاجت مردم آن است؛ نابودی بعد از این گونه رفتارها سبب ذلت بعد از عزت می شود.

حضرت آیت الله مظاهری در پایان گفت: مطالب قرآنی بسیار عالی و قابل استفاده است و از خداوند می خواهم به حق حضرت زینب(س) ایثار و گذشت و فداکاری برای اعتلای اسلام عزیز در بین مردم جامعه زیاد شود./۸۶۷/پ202/ب1

ارسال نظرات