۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۲
کد خبر: ۵۵۱۹۹۴
حسینی:

ساختارهای نظام اسلامی در عرصه های گوناگون تبیین شود

وزیر اسبق ارشاد با بیان این که جهاد کبیر امروز اقدامات فکری و فرهنگی است، گفت: در نظام اسلامی ما برخی سیاسیون و مسؤولان اشراف کامل بر ساختارهای کشور ندارند و افتخار هم می‌کنند که یک فرد لیبرال هستند.
حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید محمد حسینی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز (دوشنبه٢بهمن ماه) در نشست تبیین کتاب "منظومه فکری آیت الله العظمی خامنه‌ای" که در فرهنگسرای گلستان برگزار شد، با اشاره به سخنی از امام راحل خطاب به رهبری که فرمودند "شما را یکی از بازوهای انقلاب اسلامی می‌دانم نه یک شاگرد بلکه برادر خود دانسته و می‌دانم که قاطع از مبانی ولایت فقیه حمایت می‌کنید، در بین دوستان و متحدان به اسلام جزء افراد نادری هستید که روشنی می‌دهید "، اظهار داشت: ما در مقابل بیانات رهبری کم کاری کردیم و نتوانستیم به خوبی تفکر ایشان را ترویج دهیم.

وی ادامه داد: جهاد کبیر امروز همین اقدامات فکری و فرهنگی است، در نظام اسلامی ما برخی سیاسیون و مسؤولان اشراف کامل بر ساختارهای کشور ندارند و افتخار هم می‌کنند که یک فرد لیبرال هستند، امروز رهبری به تنهایی بار خیلی از علمای ما را به دوش می‌کشند تا نظام‌های مختلف کشور را تبیین کنند.

وزیر فکری فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه کتاب منظومه فکری آیت الله العظمی خامنه‌ای بسیار خوب و منظم نوشته شده است، خاطرنشان کرد: ما در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب هستیم و باید ساختارهای مختلف کشور را تبیین کنیم، در واقع وقتی در مورد فرهنگ صحبت می‌کنیم باید ساختارهای فرهنگی کشور را مشخص کنیم که امروز رهبری به تنهایی این اقدامات را انجام می‌دهند.

حسینی یادآور شد: ما تا به امروز بزرگداشت‌های زیادی برای هنرمندان و شخصیت‌های مختلف کشور داشته‌ایم، اینکه یک نفر بتواند در جمع هنرمندان، شخصیت‌های علمی، سیاسی و دیگر اقشار اشراف کامل داشته باشد خیلی بی‌نظیر است، رهبری از کسانی هستند که بر اکثر موضوعات اشراف دارند، امید است دوره‌های دانش افزایی برای مدیران گذاشته شود تا از این منبع غنی بهره ببرند و دیگر به دنبال غرب نباشند.

وی افزود: دانشجویان مستقل اگر می‌خواهند کاری انجام دهند باید تشکل‌های مختلف را تشکیل دهند و به بحث و گفتگو بنشینند و از این منظومه فکری بهره ببرند، متاسفانه امروز برخی اساتید ما در دانشگاه از خدمات رضاخان صحبت می‌کنند در حالی که این موضوعات تحریف تاریخ است.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز داشت: شخصیتی که بتواند آنقدر در همه حوزه‌ها دقیق و صاحب‌نظر باشد یک عنایت الهی است، خیلی از علماء ما امروز این اشراف را ندارند، در خیلی از موارد ما دچار دو راهی که می‌شدیم از نظر ایشان بهره می‌بردیم.

حسینی تصریح کرد: وظیفه ما این است که شخصیت ایشان را معرفی کنیم، مثل اینکه ما در کنار یک کوه قرار بگیریم و از عظمت این کوه غافل باشیم.

وی در پایان گفت: صلابت و اقتدار ایشان در مقابل دشمن آنقدر زیاد است که ما نمی‌توانیم قدرت بیشتر ایشان در حوزه‌های مختلف را ببینیم، در یک سخنرانی ساده ایشان ده‌ها کلید واژه را مطرح می‌کنند که جای بحث دارد./816/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات