۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۳
کد خبر: ۵۵۱۹۹۲
حجت الاسلاموالمسلمین خسروپناه:

اجرای مردم‌سالاری اقتصادی مورد نظر رهبری تنها را حل مشکلات است

استاد حوزه گفت: رهبری بر اقتصاد مقاومتی تاکید و نظریه مردم‌سالاری اقتصادی را مطرح کردند و معتقد بودند که مردم‌سالاری اقتصادی می‌تواند مشکلات را حل کند، از نظر ایشان سرمایه‌گذاری خارجی باید انجام شود اما اولویت استفاده از نیروی داخلی و حمایت از تولیدکننده داخلی است.
عبدالحسین خسروپناه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه رییس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه عصر دوشنبه در نشست تبیین کتاب "منظومه فكری آيت الله العظمی خامنه ای" كه در فرهنگسرای گلستان برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت میلاد حضرت زینب(س) اظهار داشت: ما باید یک خسته نباشید ویژه به همه پرستاران بگوییم که شبانه روز به بیماران ما خدمات می‌رسانند.

وی ادامه داد: امید است مدیران ما از این اندیشه‌ها بهره لازم را ببرند و آنها را به کار ببندند، این منظومه کار دو ساله تمام وقت بنده است، در این دوسال علاوه بر مطالب چاپ شده در مورد رهبری به سراغ مطالب غیر نشر پیدا کرده از ایشان هم رفته‌ایم و بالاخره بعد از چهارده بار ویرایش این منظومه به انتشار رسید.

رییس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه تاکید کرد: اینکه کتاب را نباید مجموعه مقالات دید بلکه این کتاب دانشنامه‌ای است که از ابتدا بر عناوین و کلمات آن فکر شده است، ما با کمی تامل در چندین نمونه از سخنان رهبری قبل از ریاست جمهوری و بعد از آن می‌توانیم تصمیمات درست ایشان در زمان‌های مختلف ببینیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه یادآور شد: در اوایل انقلاب برخی به دنبال انحلال ارتش بودند و یکی از شخصیت‌های که خیلی جدی با این موضوع برخورد کردند و با لباس ارتشی در منطقه حضور پیدا می کردند رهبر معظم انقلاب بودند که با این کار سعی می کردند ارتش را تثبیت کنند، از منظر ایشان ارتش و سپاه دو بازوی انقلاب اسلامی بودند و برای حمایت هردو نهایت تلاش خود را کردند.

وی افزود: ما در اوایل انقلاب سیم خاردار هم نداشتیم و برای عملیات جنگی یک سرباز نظامی ما ست کامل رزم هم نداشت، با این وجود آیت الله خامنه‌ای وقتی به سمت رهبری انقلاب منصوب شدند فرمودند ارتش و سپاه ما باید به دنبال تولید موشک با برد بالا بروند، این تصمیم در ذهن چه کسی می‌گنجید آن هم زمانی که وضعیت ما خیلی آشفته بود و از جنگ تازه خارج شده بودیم.

رییس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه با اشاره به تصمیمات رهبری در خصوص بحث‌های علمی تصریح کرد: رهبری همیشه ناراحت بودند که چرا رتبه علمی ما در دنیا جزء شصتمین کشور دنیا است، به همین منظور نقشه یک فرآیند علمی را کشیدند و باعث شدند که ما به رتبه ١٦جهان برسیم، بعد از آن ما شاهد تاسیس بنیادهای علمی نانو، رویان، سیستم موشک و غیره بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه ابراز داشت: در مرحله بعدی ایشان با فتنه‌های زیادی در داخل کشور مواجه شدند که توانستند به راحتی موضوع را کنترل کنند، همچنین در خصوص اتفاقات خارجی ایشان با اقتدار برخورد کردند، برای نمونه وقتی فاجعه منا رخ داد دشمن سعی داشت به ما حتی جنازه‌های شهدا را تحویل ندهد اما با سخنان قاطعانه رهبری داستان کامل عوض شد، همچنین در خصوص داعش هم همین انفاق رخ داد، رهبری زمانی اعلام به مبارزه با داعش کردند که سیاسیون مخالف این موضوع بودند ولی بعدها که پیروزی در خارج از مرزهای ما رخ داد همه متوجه تصمیم درست ایشان شدند.

وی بیان کرد: در سال‌های اخیر هم رهبری بر اقتصاد مقاومتی تاکید کردند و نظریه مردم‌سالاری اقتصادی را مطرح کردند و معتقد بودند که مردم‌سالاری اقتصادی می‌تواند مشکلات را حل کند، از نظر ایشان سرمایه‌گذاری خارجی باید انجام شود اما در اولویت اول ایشان خواستار استفاده از نیروی داخلی و حمایت از تولیدکننده داخلی بودند.

رییس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه با بیان اینکه چگونه یک نفر تا این حد می‌تواند حکیم باشد، خاطرنشان کرد: با شناختی که از شخصیت‌های علمی جهان اسلام دارم کسی همانند رهبر معظم انقلاب ندیدم، یک نظام فکری در ایشان باعث این جامعه‌نگری شده است، متاسفانه امروز برخی فیلمی را بر موقت بودن رهبری منتشر کردن در حالی که همه منتظر تصویب قانون اساسی بودند تا حکم ایشان رسمی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه عنوان کرد: از سوی دیگر توحید رهبری تنها یک باور نیست بلکه در منش، نگرش و کنش ایشان جریان دارد، این یک نگاه ابتدایی به توحید است، از سوی دیگر نگرش ملی و بین‌المللی باعث تفاوت ایشان با دیگر رهبران و عالمان دنیا شده است، نگرش برخی از علما و اندیشمندان محلی و شهری است.

وی ادامه داد: رهبری یک شخصیت ایدئولوگ استراتژیک دارند، در واقع رهبری جامع شهید مطهری(ایدئولوگ) و بهشتی(استراتژیک) است، در مبانی نظری ایشان کاملا ورود ایدئولوگ دارند و در بسیاری از راه‌ها به صورت استراتژیک رفتار می‌کنند و موسس فقه راهبردی هستند.

رییس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه در پایان گفت: ایشان صداقت دارند و این رفتار ایمانی باعث کمال انسان می‌شود، رهبری با مردم هم صداقت دارد و وقتی مردم سالاری دینی را مطرح می‌کنند در اصل از عمق وجود به آن اعتقاد دارند./816/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات