۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۵۵۱۹۸۶
اردبیلی هشدار داد؛

روح اسناد بین المللی به دنبال حذف خانواده از جوامع بشری

آینده پژوه فرهنگی با تأکید بر اینکه خانواده در جامعه اسلامی ما قداست ویژه ای دارد، گفت: روح اسناد بین المللی به دنبال زدودن خانواده از سطح جوامع بشری است.
خانواده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم اردبیلی در نشست علمی بررسی «طرح افزایش سن ازدواج» امروز در سالن همایش پژوهشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه برخی جریان ها در جامعه سعی دارند ازدواج در سنین پایین را سیاه نمایی کنند، گفت: این تصویرسازی احساسی که امروزه در سطح جامعه به راه افتاده است، طی چندین سال بر روی آن با رمان نوشتن و تهییج احساسات مردمی کار شده است و همین مسأله سبب شده است تا افراد صرفاً از روی احساسات، مطالباتی بدون مبنا داشته باشند.

این پژوهشگر و آینده پژوه ادامه داد: البته ناگفته نماند که حتی اگر یک مورد هم در جامعه اسلامی سراغ داشته باشیم که دختری بخاطر فقر خانواده اش مجبور به ازدواج شده است، دردناک است، اما نباید گفت که این نوع مشکلات در کشور ما زیاد است و همه مشکلات از این مورد نشأت می گیرد.

وی با بیان اینکه بری می گویند کشورهای توسعه یافته، حاملگی در زیر 18 سال، سلامت افراد را به خطر می اندازد، اظهار داشت: باید گفت که آمار دختران باردار زیر 18 سال در این کشورهای به ظاهر توسعه یافته همانند آمریکا بسیار بالا است و همچنین اموزش جنسی برای کودکان را در دستور کار خود دارند؛ حال چگونه این کشورها نگران سلامت دختران زیر 18 سال در کشور ما هستند؟

اردبیلی افزود: افزون بر مسائل یاد شده باید پرسید که آیا همه مشکلات زنان و دختران در جامعه معطوف به ازدواج در سن پایین است که این موضوع به عنوان اولویت اول و یا دوم در دستور کار برخی رسانه ها و نمایندگان مجلس قرار گرفته است؟ یا مشکلات آموزشی، فرهنگی، حمایتی و غیره در این عرصه وجود دارد و مسؤولان از آن غافل هستند؛ چگونه می توانند برای حل این مشکلات خط کش سن را در دست بگیرند و برای ان سن تعیین کنند و به گمان خود مشکل را حل کنند؟ آیا دختران 20 یا 22 ساله ای که مجبور به ازدواج شوند در جامعه وجود ندارد؟

این پژوهشگر و آینده پژوه با انتقاد از سریال هایی که ازدواج را صرفاً «عشق در یک نگاه» ترویج می دهند، تصریح کرد: این گونه سریال ها سبب می شوند تا دختران آرزو داشته باشند زیبایی ظاهری بر اساس سلیقه جوانان جامعه داشته باشند تا یک جوانی از راه رسیده و عاشق شان شود و در نهایت با ایستادگی در مقابل خانواده ها به یکدیگر برسند و ازدواج کنند؛ اگر این اتفاق برای اینگونه دختران رخ ندهد، دچار نوعی افسردگی می شوند و حتی بعد از ازدواج نیز رضایت لازم را از زندگی خود ندارند.

وی اضافه کرد: مسؤولان نباید بر اساس فشارهای بین المللی، مسأله افزایش سن ازدواج را پیگیری کنند و برای اینکه رتبه بین المللی کشور بالا رود و مورد تشویق چند کشور قرار گیرد، برای آن قانون وضع کنند، چراکه با این کار سبب می شوند افراد دیگر ازدواج های خود را ثبت نکنند و ازدواج های قومی و قبیله ای ترویج پیدا کند؛ این یعنی خود این جریان سبب می شود که اگر قرار است دختری مجبور به ازدواج شود، دیگر نتواند مشکلات خود را به صورت قانونی پیگیری کند.

اردبیلی تأکید کرد: غربی ها از یک سو می خواهند کاری کنند که به افراد کم سن آموزش جنسی داده شود، از سویی دیگر با فضای مجازی حس جنسی افراد را تحریک می کنند و از سویی هم با تعیین سن ازدواج می خواهند این سنت حسنه را در جوامع کمرنگ کنند، چون افراد هنگامی که به بلوغ می رسند و نتوانند ازدواج کنند، به ناچار با شخصی ارتباط برقرار می کند؛ به عبارت دیگر روح حاکم بر اسناد بین المللی با پیگیری و مطالبه تعیین سن برای ازدواج و پافشاری بر آموزش جنسی کودکان می خواهد که به همگان ثابت شود که تمتع جنسی و انتخاب آن از هر راهی حق بشریت است و برای رسیدن به آن نیازی هم به ازدواج و تشکیل خانواده نیست.

این پژوهشگر و آینده پژوه با تأکید بر اینکه خانواده در جامعه اسلامی ما قداست ویژه ای دارد، هشدار داد: روح اسناد بین المللی به دنبال زدودن خانواده از سطح جوامع بشری است.

وی بهترین راهکار برای تقویت خانواده را اینگونه توصیف کرد: برای این منظور، قانون گذار باید قوانین را در این زمینه بر مدار دارا بودن شرایط ازدواج وضع کند و همچنین باید برای افزایش مهارت ازدواج جوانان و زوجین از طریق مشاوره، آموزش و غیره الزام بگذارد./841/پ۲۰۲/س

ارسال نظرات