۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۵۵۱۹۷۱
معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خبر داد:

ارسال بیش از ۱۰۰۰ اثر به دبیرخانه "کتاب سال حوزه"

حجت الاسلام میرمعزی به تشریح اهداف، سیاست‌ها و دستاوردهای نوین معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه پرداخت و از ارسال بیش از ۱۰۰۰ اثر به دبیرخانه کتاب سال حوزه خبر داد.
میر معزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسین میرمعزی، معاون پژوهش حوزه‌های علمیه سراسر کشور، دیروز در نشست خبری نوزدهمین همایش کتاب سال حوزه که در سالن جلسات آیت الله حایری شیرازی مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، درباره اهداف، سیاست‌ها و دستاوردهای نوین معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه گفت: طرح‌های تحولی مختلف در عرصه پژوهش، توسعه و تقویت نظام آموزش پژوهش و توسعه فقه از طرح‌های نوین معاونت پژوهش حوزه های علمیه است.

حجت الاسلام میرمعزی بیان کرد: همچنین تدوین و تصویب آیین‌نامه شناسایی و رتبه‌بندی پژوهشگران حوزوی، ایجاد شوراهای مشورتی حوزوی، ایجاد شورای هماهنگی نهادهای پژوهشی حوزوی، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و جشنواره کتاب سال حوزه از فعالیت‌های معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه کشور بوده است.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه درباره شورای هماهنگی نهادهای پژوهشی حوزوی ابراز داشت: در حوزه‌های علمیه 186 نهاد پژوهشی وجود دارد که 9 نفر به نمایندگی این نهادها در شورای شورای هماهنگی نهادهای پژوهشی حوزوی حضور می‌یابند.

وی در بخش دیگر از سخنانش همایش کتاب سال حوزه را مهم‌ترین فعالیت معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه دانست و گفت: امسال برای نخستین بار، افزون بر کتاب‌ها و پایان نامه‌ها، مقالات پژوهشی نیز در جشنواره کتاب سال حوزه بررسی می شود که این بخش نیز با استقبال مناسبی همرا بوده است.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه سراسر کشور بیان کرد: امسال در جشنوراه کتاب سال حوزه 965 کتاب و پایان نامه و در بخش مقالات نیز 133 عنوان مقاله علمی و پژوهشی دریافت شده است.

وی با اشاره به اهداف برگزاری همایش کتاب سال حوزه، گفت: شناسایی کتاب‌ها و نویسندگان برتر حوزوی و معرفی آنها به نهادهای علمی کشور، تشویق و حمایت از پژوهشگران و نویسندگان برتر حوزوی، تقویت روحیه و انگیزه های تحقیق و پژوهش در میان حوزویان، ارتقای سطح پژوهش‌های حوزوی اسلامی از اهداف برگزاری کتاب سال حوزه است.

حجت الاسلام میرمعزی ابراز کرد: از دیگر اهداف و دستاورهای برگزاری جشنوراه کتاب سال حوزه، تقویت فرهنگ پژوهش در میان حوزویان، تقویت نقش حوزویان در عرصه پژوهش های کشور و نیز شناسایی ظرفیت حوزویان برای رفع نیازهای نظام اسلامی است.

وی بر ضرورت نیازسنجی پژوهشی در حوزه‌های علمیه تأکید کرد و گفت: در معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه تاکنون در هشت رشته علمی این نیازسنجی پژوهشی را انجام داده‌ایم و رشته علوم و معارف حدیث آخرین رشته‌ای است که امسال به همایش کتاب سال اضافه شده است.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه  در پایان سخنانش گفت: پایگاه اطلاع رسانی نیازسنجی‌های پژوهشی حوزوی راه‌اندازی می‌شود تا  پژوهشگران حوزوی از نیازسنجی در هر رشته‌ای آگاهی یابند./۹۹۸/پ ۲۰۲/ش

 

ارسال نظرات