۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۵۵۱۹۶۹
حجت الاسلام والمسلمین رجائی خراسانی:

دشمن در پی تفرقه افکنی بین مردم و روحانیت است

حجت الاسلام والمسلمین رجائی خراسانی ارتباط مردم و روحانیت را بسیار ضروری و خطیر دانست و گفت: روحانیت به تنهایی و بدون نقش آفرینی مردم نمی توانست کاری را در امور قبل و بعد انقلاب به پیش ببرد به همین دلیل دشمن شدیدا در پی تفرقه افکنی بین این دو گروه است.
رجائی خراسانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والملسمین حسین رجائی خراسانی ظهر امروز در جلسه درس اخلاق که در مدرسه علمیه منتظر المهدی گفت: انسان گل سر سبد خلقت است و تمامی خلقت برای انسان آفریده شده است. با این حال انسان به تعبیر قرآن ضعیف آفریده شده است و بسیاری از موجودات و حیوانات دارای توانایی های بیشتری از انسان هستند.

مدیر مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به جنبه روحانی و الهی انسان به عنوان دلیل برتری او بر موجودات افزود: خداوند آن وقت که جسم انسان را آفرید به فرشتگان دستور سجده نداده بود، بلکه در قرآن می فرماید که تنها وقتی از روح خود در انسان دمیدم به فرشتگان دستور سجده دادم. آنچه انسان را جلوه می دهد جنبه های روحانی انسان است که باعث می شود از فرشتگان سبقت بگیرد.

وی محصول زحمات طبقات مختلف اجتماعی را مربوط به جسم انسان و ضروری دانست و خاطر نشان کرد: آن افرادی که روح و فکر انسان را رشد و تعالی می دهند ارزش بالاتر و برتری را نسبت به دیگر افراد شاغل در مناصب غیر فکری دارند. قرآن مداوم می فرماید که آیات برای کسانی است که تفکر می کنند. در اسلام نیز هیچ مقامی بالاتر از علم نیست و در روایات نگاه به صورت عالم و یک ساعت همنشینی با او از دوازده هزار بار ختم قرآن با فضیلت تر است.

حجت الاسلام والملسمین رجائی خراسانی با بیان روایتی از پیامبر اکرم(ص) گفت: پیامبر اکرم(ص) فرمودند: «عالمی که جامعه را از علم خود منتفع سازد مقامش در روز قیامت از هفتاد هزار عابد بالاتر است». در روایاتی دیگر آمده است که عالم می تواند در روز قیامت به اندازه ریگ های بیابان مردم را شفاعت کند.

مدیر مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) افزود: عالمان پناهگاه خلق اند و در مواقع حساس کشور را از گزند خطرها حفظ می کنند. نمونه آن را می توان در فتوای میرزای شیرازی در منع و تحریم استفاده از قلیان و تنباکو در زمان قاجار دید. همچنین فتوای رهبر معظم انقلاب در حرام دانستن اهانت به مقدسات اهل تسنن نیز ارزش یک عالم در وحدت بخشیدن به جامعه مسلمانان و حفظ آنان از خطرهای پیش رو را نشان می دهد.

وی مردم را تابع و همراه روحانیت دانست و خاطرنشان کرد: روحانیت به تنهایی و بدون مردم نمی توانست کاری را در امور قبل و بعد انقلاب به پیش ببرد. دشمن امروزه شدیدا در پی تفرقه افکنی بین مردم و روحانیت است./861/پ202/ب1

ارسال نظرات