۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۵۵۱۹۶۵
مدیرکل ارشاد قم:

شوراهای فرهنگ عمومی باید متناسب با دغدغه‌های رهبری حرکت کنند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد قم گفت: مهم ترین رسالت شورای فرهنگ عمومی مطالبه گری و پیگیری رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در عرصه فرهنگی از مسؤولان است.
مدیر کل ارشاد قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید موسی حسینی کاشانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در دیدار اعضای شورای فرهنگ عمومی استان قم با آیت الله سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) که در سالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با بیان این که یکی از مهم ترین دغدغه های رهبر معظم انقلاب تهاجم فرهنگی دشمن در عرصه های مختلف است، گفت: مهم ترین رسالت شورای فرهنگ عمومی مطالبه گری و پیگیری رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در عرصه فرهنگی از مسؤولان است؛ چرا که شوراهای فرهنگی عمومی باید متناسب با دغدغه‌های رهبری حرکت کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با تأکید بر این که بسیاری از معضلات فرهنگی و اجتماعی ریشه در بی دینی و دور شدن از فرهنگ دینی دارد، افزود: شوراهای فرهنگی عمومی باید به عنوان بازوهای ترویج فرهنگ دینی در جامعه فعالیت کنند زیرا تنها به وسیله ترویج معارف دینی است که می توان فعالیت های دشمن را در عرصه تهاجم فرهنگی خنثی کرد.

حسینی کاشانی با تأکید بر این که ترویج سبک زندگی اسلامی داروی درمان زخم های مختلف فرهنگی در سطح کشور است، یادآور شد: شورای های فرهنگ عمومی باید با بهره گیری از توان مردمی در راستای مطالبه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب حرکت کرده و با ترویج فرهنگ دینی در سطح گسترده زمینه از بین رفتن مشکلات فرهنگی را در سطح جامعه فراهم کنند.

 همچنین رضا سیار، فرماندار قم در این مراسم با تأکید بر این که برای دهه فجر سال جاری در سطح استان برنامه ریزی گسترده ای صورت گرفته است، افزود: ستادهای دهه فجر بخش‌ها با محوریت ائمه جمعه و بخشداران فعالیت‌های خود را دهه فجر امسال دنبال می‌کنند.

وی برگزاری نشست‌های مردمی با حضور مسؤولان به‌ منظور بررسی مشکلات مردم به مناسبت دهه فجر خبر داد و افزود: اجرای پروژه‌های مختلف عمرانی یکی از مهم ترین برنامه های دهه فجر سال جاری در سطح استان قم خواهد بود.

همچنین در پایان این مراسم احکام روسا و اعضای شوراهای فرهنگی زیر مجموعه شورای فرهنگی عمومی استان قم به ائمه جمعه و بخشداران استان قم اهدا شد./837/پ۲۰۲/ج

 

ارسال نظرات