۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۵۵۱۹۶۳
آیت الله مکارم شیرازی:

تشکیل جامعة المصطفی از برکات انقلاب است | طلاب مبلغ و مروج معارف الهی باشند

حضرت آ‌یت الله مکارم شیرازی با بیان این که طلاب المصطفی سفیران اسلام و مکتب اهل بیت(ع) در جهان هستند، گفت: از برکات جمهوری اسلامی تشکیل جامعة المصطفی است و می تواند صدای اسلام و مکتب اهل بیت(ع) را به همه دنیا برساند.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید امروز در دیدار جمعی از طلاب جامعة المصطفی با بیان این که طلاب المصطفی سفیران اسلام و مکتب اهل بیت(ع) در جهان هستند، گفت: از برکات جمهوری اسلامی تشکیل جامعة المصطفی است و می تواند صدای اسلام و مکتب اهل بیت(ع) را به همه دنیا برساند.

وی با اشاره به روایتی از  امام صادق(ع) افزود: حضرت فرمودند زمانی از قم علم الهی از به سراسر عالم فرستاده می شود، خوشبختانه امروز از ۱۱۰ ملیت در ایران حضور دارند و معارف الهی را فراگرفته و سپس مبلغ و مروج آن خواهند بود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر اهمیت بیشتر طلاب به نهج البلاغه اظهار داشت: طلاب باید اهمیت زیادی به این کتاب مهم دهند که معدن گوهرباری است و بسیاری از مسائلی که نیاز داریم در نهج البلاغه وجود دارد.

وی ادامه داد: در دنیای امروز منافع مادی حرف اول را در همه مسائل می زند، امیرمؤمنان جایگاه علم را بالا می دانند و ارزش منافع مادی را پایین می آورد؛ علم انسان را از خطرات، گمراهی ها و انحرافات حفظ و می کند اما مال باید توسط انسان نگهداری شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که انسان هرچه در علم انفاق کند بهره بیشتری می برد، ابراز داشت: گاهی برخی برای مال با انسان دوستی می کنند اما رابطه استاد و شاگردی به ویژه در روحانیت قطع نمی شود.

وی عنوان کرد: بر اساس روایات کسانی که به مال دنیا چسبیده اند در زنده بودن هم مرده محسوب می شوند اما علما تا ابد زنده هستند؛ نباید از نعمت حضور در طلبگی و نشر معارف غافل شویم؛ باید در نشر علوم الهی اهتمام کنیم چرا که اگر یک نفر هدایت شود از آنچه که آفتاب بر آن می تابد بالاتر است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: طلاب باید مدارج علمی را با سرعت طی کنند و با همت لازم علم الهی را نشر دهند، گاهی سؤال می شود که رمز موفقیت انسان چیست؟ در پاسخ باید گفت که نظم، پشتکار و خلوص نیت رمز موفقیت انسان هستند؛ حضرت امام به قدری در زیارت حرم امیرمؤمنان منظم بود که کسبه ساعت خود را بر آن اساس تنظیم می کردند.

وی در پایان از فعالیت های جامعة المصطفی و آیت الله اعرافی تقدیر و تشکر کرد./1323/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات