۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۵۵۱۹۵۸
آیت الله نوری همدانی:

عبادات اجتماعی نشان دهنده عظمت اسلام است

حضرت آیت الله نوری همدانی عبادات اجتماعی را عامل عظمت اسلام دانست و گفت: فکر و فرهنگ عبادات اجتماعی مسلمانان، نشان دهنده عظمت اسلام و توجه به معنویت است.
حضرت آيت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی امروز در دیدار با اعضای شورای علمی جشنواره بین المللی علمی، ادبی و هنری اعتکاف با اشاره به نقش عبادت در ساخت جامعه عنوان کرد: آنچه در قرآن بیش از هر چیزی مورد توجه قرار گرفته، بحث عبادت است و خلاصه دعوت پیرامبران الهی، دعوت به عبادت خداوند بوده است.

وی افزود: تمامی امور سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی زیر چتر عبادت خداوند معنا می یابد و اگر فعالیتی در سایه عبادت صورت گیرد برای خدا بوده و ماندگار است.

این مرجع تقلید تصریح کرد: عبادت در اسلام جنبه های مختلفی دارد اما اسلام تلاش کرده تا جنبه اجتماعی عبادات را بیشتر مورد تأکید قرار دهد چراکه فکر و فرهنگ عبادات اجتماعی مسلمانان، نشان دهنده عظمت اسلام و توجه به معنویت است.

وی معنویات را عامل تربیت افراد جامعه دانست و خاطرنشان کرد: اگر وصیت نامه شهدا را مطالعه کنیم به این نتیجه می رسیم که این شهدا تربیت شده مکتب دعا، عبادت و مناجات بوده اند.

حضرت آیت الله نوری همدانی اضافه کرد: در وجود انسان دو کانون فکر و محبت برای درک معارف الهی و هدایت وجود دارد و خداوند از این دوکانون برای هدایت انسان ها استفاده کرده است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: توجه به دعا، مناجات و معنویت ریشه و اساس بسیاری از فضیلت ها است و انسان ها در مناجات ها ساخته می شوند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان خاطرنشان کرد: عبادت اثر مهمی در زندگی دارد و کار ستاد اعتکاف کار بسیار مقدسی است تا تربیت شدگان این مکتب در کارهای خیر قدم بردارند./872/پ۲۰۲/ق

 

ارسال نظرات