۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۵۵۱۹۴۷
سخنران حرم رضوی:

حضرت زینب الگوی عالی صبر برای مسلمانان است

حجت الاسلام تاجی حضرت زینب(س) را انسان کامله و الگوی عالی صبر برای مسلمانان دانست و گفت: ایشان به خداوند و هستی به عنوان انسان کامله معرفتی تام داشت و دارای کرامت و جایگاهی مهم در میان اهل بیت(ع) و مسلمانان بود.
حجت الاسلام تاجی، امام جمعه چناران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد حجت الاسلام مظفر تاجی ظهر امروز در سخنرانی رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی گفت: خداوند امکانات معنوی را در کنار امکانات مادی برای رشد و تعالی مردم در دنیا قرار داده است. پیامبر اکرم(ص) فرمودند: «دنیا مزرعه آخرت است». هر فردی باید مراقب محصول خود در دنیا باشد و لازمه این امر محیط تربیتی مناسب است.

امام جمعه شهرستان چناران با اشاره به خانواده به عنوان مهم ترین عامل و بستر تربیتی بشر افزود: در قرآن کریم مومنان به عنوان «عبادی الرحمن» از خداوند متعال درخواست همسران خوب و فرزندان شایسته می کنند و همچنین از خداوند می خواهند که فرزندان شان را امامان جامعه قرار دهند. در سایه تلاش، کوشش و محیط تربیتی سالم که همان خانواده سالم است می توان به مقام «عبادی الرحمن» رسید.

وی امام خمینی(ره) را نمونه ای عالی از «عباد الرحمن» دانست و خاطر نشان کرد: امام خمینی(ره) اگرچه معصوم نبودند اما مواظبت و مراقبت بسیار ایشان بر نفس خویش موجب جاودانگی نام و الگو شدن شخصیت شان برای مردم جهان شد. فرزندان ما نیز می توانند مانند ایشان خویشتن دار و متقی تربیت شوند.

حجت الاسلام تاجی با بیان اینکه تربیت فرزندان باید فاطمی و زینبی وار باشد گفت: تربیت فرزند از زمان تولد آغاز نمی شود، بلکه از هنگام انتخاب همسر و خواستگاری شروع می شود. پیامبر اکرم(ص) در پاسخ به پرسش یاران خویش درباره معیارهای انتخاب همسر فرمودند: «مردان باید بنگرند که در هنگام ازدواج قرار است مادر فرزندان خود را انتخاب کنند و زنان نیز ملاک و معیار شان در انتخاب همسر باید ایمان و تقوای مرد باشد».

سخنران بارگاه منور رضوی با اشاره به صفات والای حضرت زینب(س) افزود: حضرت زینب(س) به خداوند و هستی به عنوان انسان کامله معرفتی تام داشت و دارای کرامت و جایگاهی مهم در میان اهل بیت(ع) و مسلمانان بود. حضرت زینب(س) امینه الله بودند و امام حسین(ع) امانت عاشورا را به ایشان سپردند. اجر حضرت زینب(س) کمتر از اجر شهدای کربلا نیست.

وی صبر حضرت زینب(س) را الگویی برای مومنان در مواجهه با سختی ها و مشکلات دانست و خاطر نشان کرد: معرفت به خداوند و حکمت های الهی موجب صبر بر مشکلات و سختی ها می شود. همچنین عامل دیگر ایجاد صبر در آدمی تهجد و شب زنده داری است و خداوند شرح صدر را به این دسته از مومنان اعطا خواهد کرد. حضرت زینب(س) نماز شب و تهجد را حتی پس از واقعه کربلا فراموش نکردند و قطعا اثرات این تهجد ها سبب توانایی صبر بر مصائب کربلا شده بود./861/پ202/ب1

ارسال نظرات