۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۵۵۱۹۰۹
حجت الاسلام مسائلی در گفت وگو با رسا:

شیعه انگلیسی با چهره مذهبی مخالفت سیاسی با انقلاب را دنبال می کند

استاد حوزه علمیه گفت: خاندان شیرازی از سال های گذشته ارتباط تنگاتنگی با افرادی که مخالف جمهوری اسلامی هستند برقرار کرده و سیاست های مذهبی خود را در این مسیر تعریف کرده است.
حجت الاسلام مسائلی

حجت الاسلام مهدی مسائلی استاد و پژوهشگر حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اظهارات گستاخانه جریان شیعه انگلیسی علیه نظام اسلامی و ولایت فقیه گفت: خاندان شیرازی از سال های گذشته ارتباط تنگاتنگی با افرادی که مخالف جمهوری اسلامی هستند برقرار کرده و سیاست های مذهبی خود را در این مسیر تعریف کرده است.

وی افزود: از فتنه 88 سخنانی به صورت کنایه آمیز از سوی این افراد بیان می شد و صراحت نداشت اما عقبه خارجی این جریان که به صورت سازماندهی شده در خارج فعالیت داشتند در شبکه های معاند مانند صدای آمریکا به عنوان مجری و کارشناس حضور پیدا کرده و مواضع خود علیه انقلاب اسلامی را بیان می کردند.

این پژوهشگر حوزوی اظهار داشت: حتی برخی از آن ها تشکل هایی را در خارج از کشور به وجود آوردند تا مخالفان سیاسی نظام که عنوان مذهبی دارند جمع شوند و هجمه علیه ولایت فقیه و حکومت اسلامی را به صورت سازماندهی شده برنامه ریزی کنند.

وی ادامه داد: هرکس که عنوان روحانیت داشت و مخالف نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه بود ولو این که برخی از جریان ها با افکار خودشان مغایرت داشت را جمع می کردند، این جریان ارتباط تنگاتنگی با ضد انقلاب بر قرار کرده است و تصور می کنند که سیاست دینی و مذهبی جمهوری اسلامی رو به افول است و می توانند خود را به عنوان رهبری مذهبی آینده ایران معرفی کنند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که جریان شیعه انگلیسی از سال 88 اقداماتی را به صورت سازماندهی شده و هدفمند پیگیری کردند، ابراز داشت: سخنرانی های اخیر در ادامه سلسله سخنرانی هایی است که می خواهند خود را یک تفکر متمایز از انقلاب در جامعه شیعه مشخص و نمایان کنند.

وی با اشاره به بهره مندی خاندان شیرازی از امنیت و امکانات جمهوری اسلامی عنوان کرد: هدف این جریان مظلوم نمایی است، گاهی سخنانی را بیان می کنند تا آن را بهانه ای برای مطرح شدن بیشتر خود در جامعه اسلامی قرار دهند، سید صادق شیرازی محرم امسال سخنانی درباره عزاداری داشته اما به گونه ای مطرح می کرده که گویا عزاداران حسینی در نظام جمهوری اسلامی تحت شکنجه و عذاب هستند در حالی که هیچ کس بر عزاداران سیدالشهدا محدودیتی ایجاد نکرده است.

حجت الاسلام مسائلی خاطرنشان کرد: تمام کشور در ماه محرم در خدمت عزاداران حسینی است، البته جمهوری اسلامی بارها بر ترک رفتارهای موهنی مانند قمه زنی تأکید کرده است، جریان شیعه انگلیسی تمام عزاداری را به صورت قمه زنی مطرح می کند و در سخنرانی اخیر این خاندان به این مسأله اشاره شده است؛ با وجود این که این جریان در برخی از قشرهای سنتی مذهبی وجود دارد اما بین مردم عامه مذهبی شناخته شده نیست بنابراین سعی خاندان شیرازی مظلوم نمایی کنند و صریحا مطالبی را می گویند تا در آینده بیشتر مطرح شوند.

پژوهشگر حوزه علمیه قم با بیان این که این جریان درصدد است دسته بندی هایی را القا کند تا جریان پشتیبان برای آن ها متصور شود، گفت: مطالبی که اخیرا از جریان شیرازی بیان شد با اندیشه کسانی که داعیه پیروی از آنان را دارند مانند سید محمد شیرازی مخالفت است، سید محمد شیرازی در کتاب های خود بحث ولایت فقیه را مطرح می کند و ولایت فقیه را به معنای نیابت از امام معصوم قبول دارد.

وی افزود: مباحثی که اخیرا مطرح شده با کسانی که به عنوان زیربنای جریان شیرازی هستند مخالفت دارد و در تناقض است، جریان شیعه انگلیسی سعی می کند که عقبه موهومی برای خود به وجود آورد و خود را بزرگنمایی کنند؛ اگر علما در برخی جزئیات در زمینه ولایت فقیه آرای متفاوتی دارند به معنای ضدیت با ولایت فقیه نیست، معنای ضدیت دشمنی و نفی است که وجود ندارد.

استاد حوزه علمیه قم تأکید کرد: این ها کسانی هستند که در زمان شاه با رژیم ستمشاهی مقابله نمی کردند اما حالا داعیه مقابله با نظام و ولایت فقیه را دارند، آیا نظام ولایت فقیه بدتر از رژیم طاغوتی شاه است؟ امام راحل در منشور روحانیت فرمودند کسانی که در زمان شاه نفی سیاست می کردند الان سیاست باز شده اند و با عنوان های مذهبی و مظلوم نمایی کارهای خود را پیش می برند و می خواهند با بحث طرفداری از قمه زنی با نظام جمهوری اسلامی مقابله کنند.

گفتنی است،‌ اخیرا یکی از اعضای جریان شیرازی و شیعه انگلیسی در اظهاراتی گستاخانه و خارج از عرف و ادبیات حوزوی، نظام اسلامی، دفاع مقدس و ولایت فقیه را مورد هجمه قرار داد که سبب ناراحتی و اعتراض حوزویان و فضلا شده است./1323/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات