۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۵۵۱۹۰۰
رییس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی:

مجلس از طرح ملی تلاوت قرآن کریم حمایت می کند

رییس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی از طرح ملی تلاوت قرآن کریم حمایت و پشتیبانی می کند.
مرادی

احمد مرادی رییس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در آستانه برگزاری سومین دوره رقابت های قرآنی شوق تلاوت در جزیره قشم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان گفت: آمادگی داریم در کمیسیون های فرهنگی و اجتماعی مجلس شورای اسلامی ابعاد گوناگون این طرح را بررسی و راهکاری برای گسترش آن اندیشیده شود.

وی افزود: با توجه به اینکه محور طرح ملی تلاوت قرآن کریم نوجوانان و جوانان هستند باید خلأ های قانونی فراروی این طرح مرتفع شود.

رییس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: گسترش طرح ملی تلاوت نیازمند ردیف بودجه بوده و اختصاص  اعتبار ویژه به هیچ عنوان هزینه نیست بلکه به نوعی سرمایه گذاری است.

مرادی بیان داشت: توجه به نخبگان طرح ملی تلاوت یک اصل است و ضروری دارد تا آنان با انگیزه بیشتری در رقابت های کشوری و جهانی شرکت کنند و الگویی برای جامعه اسلامی باشند.

رییس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی به دولت توصیه کرد تا نسبت به طرح ها و پروژه های قرآنی به ویژه طرح ملی تلاوت قرآن کریم بی تفاوت نباشد.

وی افزود: این طرح مسیر آینده نوجوانان و جوانان را روشن می کند و تنها سدی در برابر جنگ نرم و بد اخلاقی های دشمنان است و جامعه ای سالم است که قرآن محور توسعه و پیشرفت آن باشد.

مرادی ادامه داد: پس از انقلاب اسلامی توجه به علوم قرآنی افزایش یافته و جوانان پرشوری در تبیین این کتاب خدا گام برداشتند.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از برگزارکنندگان رقابت های شوق تلاوت در جزیره قشم افزود: اکنون که شهرستان قشم به یمن حضور نخبگان طرح ملی تلاوت عطر آگین شده ضروری است تا خانواده ها به همراه فرزندان در محافل قرآنی شرکت کنند تا انگیزه های قرآنی بارورتر شود.

گفتنی است، سومین دوره رقابت های قرآنی شوق تلاوت با مشارکت استانداری هرمزگان، دفترامام جمعه شهرستان، فرمانداری قشم، سازمان منطقه آزاد قشم،سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی، اداره کل قرآن ،عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، خبرگزاری رسا، فارس، ایکنا، ایرنا، مهر، ایسنا و صدا و سیمای مرکز هرمزگان سوم تا ششم بهمن ماه سالجاری درقشم برگزار می شود./851/ت۳۰۳/ب۲

ارسال نظرات