۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۵۵۱۸۹۶
تولیت مدرسه علمیه نبی اکرم:

رسانه ها در بیان احکام دین کوتاهی نکنند

نماینده ولی فقیه در شرق تهران گفت: رسانه ها در بیان احکام شرعی کوتاهی می کنند؛ ائمه جماعات، مبلغان و خطبا باید در بیان احکام شرعی جدی تر عمل کنند.
آیت الله نجفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله ضیاءالدین نجفی، نماینده ولی فقیه در شرق تهران و تولیت مدرسه علمیه نبی اکرم(ص) امروز در جلسه درس اخلاق که در مدرسه علمیه نبی اکرم(ص) برگزار شد، گفت: توحید ریشه ای ترین موضوع دینی است و ریشه در باطن و فطرت انسان ها دارد.

وی در ادامه  افزود: روزی حضرت محمد(ص)، پیامبر بزرگوار اسلام از پیرزنی که در حال کار با چرخی بود، پرسیدند خدا را چگونه شناختی، آن پیرزن بلافاصله کار با آن چرخ را رها کرد و گفت کار این چرخ، زمانی که آن را رها کردم متوقف شد، بنابراین جهان هستی با این همه نظم و حکمت، حتماً آفریدگار و مدبری دارد. پیامبر(ص) به همراهان فرمودند مشاهده کنید این فرد چگونه به اندازه دانش خود، وجود خدا را اثبات کرد.

تولیت مدرسه علمیه نبی اکرم(ص) با بیان اینکه انسان ها بر اساس استدلال به اصول دین از جمله توحید ایمان می آورند و این اصول، تقلیدی نیستند، ابراز داشت: معرفت انسان به خداوند، تقلیدی نیست ولی انسان در احکام دین، باید به متخصص دین یعنی مرجع تقلید و مجتهد جامع الشرائط مراجعه کند، همانطور که یک بیمار به پزشک مراجعه می کند.

آیت الله نجفی افزود: انسان می تواند با تحصیل در حوزه علمیه با احکام دین آشنا شود و به مرحله ای برسد که بتواند در احکام دین، اجتهاد کند، در غیر این صورت باید از مرجع تقلید و مجتهد جامع الشرائط تقلید کند.

امام جماعت مسجد جامع نبی اکرم(ص) در ادامه اظهار داشت: رسانه ها در بیان احکام شرعی کوتاهی می کنند بنابراین ائمه جماعات، مبلغان و خطبا باید در بیان احکام شرعی، جدی تر عمل کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری به عنوان ولی فقیه در رأس حکومت اسلامی، قرار دارند و همین موضوع، مهترین دلیل برای اشاعه احکام دین در رسانه ها است هرچند گاهی رسانه ها به تبلیغات و نمایش چهره های هنری و ورزشی، بیشتر اهمیت می دهند./966/پ202/ب1

ارسال نظرات