۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۵۵۱۸۹۳
معاون دانشکده صدا و سیمای قم تشریح کرد؛

جزییات پذیرش طلبه در دانشکده صدا و سیما

دانشکده دین و رسانه برای سال تحصیلی ۹۸_۹۷ از میان طلاب در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد.
دانشکده صدا و سیما قم

مجتبی رضوی با اعلام خبر پذیرش دانشجو در دانشکده دین و رسانه از طریق آزمون اختصاصی به خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: از رسالت های اصلی دانشکده صدا و سیما قم تربیت طلاب و آشنایی آنها با حوزه رسانه است تا بتوانند آموزه های دینی را در قالب هنر و به بهترین شکل به مخاطبان منتقل کنند.

معاون آموزش و پژوهش دانشکده صدا و سیما قم ادامه داد: متأسفانه در برخی موارد حوزه هنر با بی مهری مواجه شده است به گونه ای که برخی افراد غیر متعهد یا غیر متخصص که وجه درونی و نهادینه بودن آموزه های دینی در آن ها وجود ندارد وارد حوزه هنری و انتقال مفاهیم دینی می شوند؛ دانشکده صدا و سیما قم تلاش می کند این دو وجه را جمع و به عنوان دانشکده دین و رسانه در جهت تربیت چنین نیروهایی در سطح ملی تلاش کند و در این زمینه موفقیت های فراوانی داشته است و طلاب در بخش های مختلف سازمان فعالیت می کنند.

وی با اشاره به اهمیت ورود طلاب به مباحث هنری گفت: با توجه به موقعیتی که امروزه رسانه و فضای مجازی دارا است و ظرفیت هایی که در قالب های تولیدی و مستند و قالب های نوظهور مانند انیمیشن در ساخت فیلم و جود دارد به ویژه در جامعه ما که با هجمه های عظیم فرهنگی از طرف بیرون مواجه است افرادی باید در زمینه رسانه فعالیت کنند که از تعهد درونی و تخصص لازم برخوردار باشند در غیر این صورت آسیب های جدی را وارد خواهند کرد.

رضوی خاطرنشان کرد: دانشکده دین و رسانه در سال تحصیلی 98-97 از طریق آزمون اختصاصی در سه رشته تولید سیما، علوم ارتباطات اجتماعی و ادبیات نمایشی از بین براداران طلبه حوزه های علمیه سراسر کشور در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد.

وی به شرایط عمومی و اختصاصی نام نویسی در آزمون اختصاصی دانشکده دین و رسانه اشاره و اظهار کرد: اعتقاد و التزام عملی به نظام مقدس جمهوری اسلامی، تابعیت جمهوری اسلامی ایران، حداکثر سن 30 سال، داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت تحصیلی و نداشتن غیبت از نظر نظام وظیفه از جمله شرایط عمومی نام نویسی در این آزمون اختصاصی است.

معاون آموزش و پژوهش دانشکده صدا و سیما قم افزود: برخورداری از مدرک تحصیلی سطح 2 حوزه علمیه، سلامت کامل جسمی به تائید مرکز بهداشت سازمان صدا و سیما، دریافت تأئیدیه گزینش سازمان صدا و سیما، موفقیت در آزمون کتبی و مصاحبه تخصصی، عدم استخدام رسمی، پیمانی، قراردادی در ارگان، نهاد یا اداره دیگر و عدم تعهد خدمت از شرایط اختصاصی است و طلاب پس از پذیرش نهایی باید به مدت دو برابر زمان تحصیل در خدمت سازمان باشند.

وی در زمینه ظرفیت پذیرش دانشکده صدا و سیما قم اظهار کرد: ظرفیت پذیرش در رشته علوم ارتباطات اجتماعی 10 نفر، در رشته تولید سیما 9 نفر و در رشته ادبیات نمایشی نیز 10 نفر است.

رضوی با اشاره به زمان و شیوه نام نویسی در آزمون اختصاصی دانشکده دین و رسانه ابراز کرد: طلاب دارای شرایط می توانند جهت نام نویسی تا 15 بهمن ماه به سامانه اینترنتی دانشکده دین و رسانه به نشانیhttp://qomirib.ac.ir/  مراجعه کنند.

وی افزود: کارت ورود به جلسه دهم اردیبهشت ماه تا 12 اردیبهشت توزیع می شود و آزمون نیز 13 اردیبهشت ساعت 9 در دانشکده صدا و سیما قم واقع در بلوار امین برگزار می شود.

وی اضافه کرد: تکمیل فرم تقاضانامه، بارگزاری عکس، صفحه اول شناسنامه و صفحه آخر و در صورت داشتن توضیحات، ارسال رونوشت صفحه توضیحات، کارت ملی پشت و رو، مدرک سطح  دو حوزوی، کارت معافیت تحصیلی یا پایان خدمت داوطلب و واریز مبلغ 250 هزار ریال از مدارک مورد نیاز برای نام نویسی است./1324/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات