۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۵۵۱۸۹۰
آیت الله مظاهری:

اختلاف طبقاتی مسلمانان را به هلاکت می کشاند

رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: حفظ وحدت به واسطه توجه و سازندگی با یکدیگر است و اگر چنین نباشد اختلاف طبقاتی سبب بیچاره شدن مسلمانان می شود.
آیت الله مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری در جلسه تفسیر قرآن صبح امروز که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) خیابان جی برگزار شد، گفت: پیامبران و اوصیا از جانب خداوند آمده اند تا انسان های متدین را بر حفظ وحدت سوق دهند.

وی در ادامه تفسیر سوره بقره، آیه دویست و دهم که می فرماید:«هَلْ یَنْظُرُونَ إِلا أَنْ یَأْتِیَهُمُ اللَّهُ فِی ظُلَلٍ مِنَ الْغَمَامِ وَالْمَلائِکَةُ وَقُضِیَ الأمْرُ وَإِلَى اللَّهِ تُرْجَعُ الأمُورُ» را تلاوت کرد و افزود: آیات قبلی حفظ وحدت مسلمانان را برای جلوگیری از نفوذ دشمنان لازم می دانست و همچنین بیان می داشت با از دست رفتن وحدت، شخصیت مسلمانان و دین اسلام به مخاطره می افتد، آیه ای که امروز تلاوت کردیم نیز در رابطه با وحدت است ولی با الفاظی متفاوت.

حضرت آیت الله مظاهری اذعان کرد: الفاظ متفاوت قرآنی و بیان یک معنای مشترک نشانه اعجاز قرآنی است؛ آیه دویست و دهم تأکید آیات قبلی است و به گونه ای اعتراض آمیز بر حفظ وحدت مسلمانان تأکید دارد.

رییس حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: حفظ وحدت به واسطه توجه و سازندگی با یکدیگر است و اگر چنین نباشد اختلاف طبقاتی سبب بیچاره شدن مسلمانان می شود؛ اختلاف طبقاتی مسلمانان را به هلاکت می کشاند.

استاد اخلاق حوزه علمیه ابراز کرد: آیه دویست و دهم از لحاظ تأکید معنوی کم نظیر است، قرآن در آیات متعدد ولی به شکل های مختلف به واسطه بازداشتن از گناهان اجتماعی مثل غیبت کردن، تهمت زدن و شایعه پراکنی بر حفظ وحدت تأکید داشته است.

وی خاطرنشان کرد: پیامبران و اوصیا از جانب خداوند آمده اند تا انسان های متدین را بر حفظ وحدت سوق دهند، البته در حال حاضر این مأموریت بر عهده روحانیت است؛ آیه ای که تلاوت کردیم بیان می دارد امکان تجسم یافتن خداوند و ملائکه وجود ندارد؛ پس به سخنان رهبران دینی توجه داشته باشید.

حضرت آیت الله مظاهری تبیین کرد: وای اگر در بین مسلمانان اختلاف ایجاد شود، چه در تعداد جزئی و چه در تعداد کثیر؛ اختلاف در خانه بین زن و شوهر و حتی بین والدین و فرزندان خطرناک است چه برسد در جامعه.

رییس حوزه علمیه اصفهان در پایان گفت: پیامبران و اوصیای ایشان بر حفظ وحدت تأکید بسیار زیادی داشته اند؛ پیامبر اسلام(ص) و ائمه(ع) نیز در روایات متعددی بر حفظ وحدت بین مسلمانان تأکید داشته اند؛ تاریخ بیان می دارد حفظ وحدت لازم است؛ حفظ وحدت برای نظام جمهوری اسلامی از هر چیزی لازم تر و اثرش از هر بمب اتمی قوی تر است./۸۶۷/پ202/ب1

ارسال نظرات