۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۵۵۱۸۸۶
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

کفر علت اصلی مشکلات و عذاب دنیوی و اخروی انسان‌ها است

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه کفر علت مشکلات و عذاب دنیوی و اخروی انسان‌ها است، گفت: خداوند منبع خیر است از این رو اگر کسی رابطه‌اش را با خداوند قطع کند از کل خیر فاصله گرفته و ارتباطش با شر که سراسر سختی و مشکلات است مستحکم‌تر می‌شود.
حجت الاسلام انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ولامسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم، شب گذشته به مناسبت ایام فاطمیه(س) در حسینه قاسم بن الحسن(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: ابلیس برخلاف خلقتش که پنهان است اجازه آشکار شدن در برابر پیامبران را داشت.

وی افزود: بعد از اتمام طوفان نوح ابلیس به حضرت نوح(ع) گفت: تو حق نعمت به من دادی و حق نعمت تو این است که نفرین کردی و طوفان آمد و همه کفار را از بین رفتند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به اینکه کفر علت مشکلات و عذاب دنیوی و اخروی انسان‌ها است، ابراز کرد: خداوند منبع خیر است از این رو اگر کسی رابطه‌اش را با خداوند قطع کند از کل خیر فاصله گرفته و ارتباطش با شر که سراسر سختی و مشکلات است مستحکم‌تر می‌شود.

این مفسر قرآن کریم با اشاره به اینکه خداوند به انسان توصیه کرده تا نصیحت پذیر و پند پذیر باشد، اظهار داشت: این کلام الهی نشان از اهمیت نصیحت دارد، نصیحت کننده هر کسی که باشد انسان باید آن موعظه را گوش دهد، امیرمومنان علی(ع) فرمودند: عالم هستی سراسر نصیحت کننده و کلاس درس است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: طبق صریح روایات؛ نصیحت و موذه بسیار ولی پند گیرنده اندک است؛ علما و نخبگان از الهامات و نصایح دنیا پند می‌گیرند.

وی درباره نصیحت شیطان به حضرت نوح(ع)، گفت: ابلیس به حضرت نوح(ع) گفت: من در سه جا دام گسترده‌ام و در سه جا به بشر نزدیک هستم، نخستین حالت زمانی است که انسان غضبناک می‌شود، دیگر هنگامی است که انسان می‌خواهد درباره چیزی قضاوت کند و آخر موقعی است که زن و مرد نامحرم تنها می‌شوند.

این دانشمند فرزانه ادامه داد: شیطان گفت: ای نوح از تکبر در برابر خدا اجتناب کن چرا که تکبر تو را از درگاه الهی خواهد راند؛ تکبر و حرص سبب شد شیطان از فرمان خداوند سرباز زند./807/پ202/ب1

 

ارسال نظرات