۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۵۵۱۸۷۵
آیت الله محمدی ری شهری:

خطر انسان‌های شیطان صفت بیش از سایر شیاطین است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه القائات شیطانی راهکار ابلیس برای گمراه ساختن انسان‌ها است، گفت: خطر انسان‌های شیطان صفت بیش از سایر شیاطین است.
ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در جلسه درس خارج فقه که در حوزه علمیه همین آستان برگزار شد، گفت: مباحث اخلاقی و روانشناسی کاربردی و مهمی در دعای مکارم الاخلاق بیان شده است.

وی افزود: در بخشی از این دعا حضرت به القائات شیطانی و تبدیل آن به الهامات ربانی اشاره می‌کنند. مباحث زیادی در دعای مکارم الاخلاق مانند شیطان کیست، چه القائاتی دارد و چگونه می‌توان آن القائات را به الهامات تبدیل کرد، مطرح شده است.

آیت الله ری شهری با بیان اینکه شیطان در فرهنگ قرآنی و روایی با ابلیس فرق دارد، ابراز کرد: ابلیس از نام‌های اختصاصی شیطان است و غیر از آن شیطانی که به انسان سجده نکرد استعمال نمی‌شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه نام شیطان اختصاص به ابلیس و انسان‌های شیطان صفت دارد، اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: هر پیامبری دشمنی از انس و جن دارد؛ مقدم شدن انس بیانگر آن است که خطر انسان‌های شیطان صفت بیش از سایر شیاطین است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در پایان خاطرنشان کرد: شیاطین حرف‌های مزخرف را بر انسان القا می‌کنند تا انسان را فریب دهند./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات