۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۵۵۱۸۶۲

سه خبر از نشر شهید کاظمی

نشر شهید کاظمی چاپ اول کتابهای عشق؛ فصل پایان، از ام‌الرصاص تا خان‌طومان و چمروش را منتشر کرده است.
سه

به گزارش خبرگزاری رسا، نشر شهید کاظمی چاپ اول کتابهای عشق؛ فصل پایان نوشته جواد افهمی، از ام‌الرصاص تا خان‌طومان نوشته  مصیب معصومیان و چمروش نوشته شهلا پناهی لادانی را منتشر کرده است.

رمان عشق؛ فصل پایان

این رمان با موضوع دفاع مقدس درباره جانبازی است که در رشته وزنه‌برداری قهرمان جهان شده است. داستان بر اساس واقعیت نگاشته شده و قهرمان داستان نیز در قید حیات است.

برشی از کتاب:

«اسماعیل روال همیشگی کار را زیر پا گذاشته بود و می‌رفت که در آخرین حرکت، علاوه بر شکستن رکورد آسیا، دو رقیب کهنه‌کار و پرآوازه را پشت سر بگذارد. خم شد و میله را با کف دست‌های پودرمالی شده لمس کرد. انگشت‌هایش را دور میله حلقه کرد و سرش را رو به آسمان گرفت. وقت کندن وزنه از تخته بود. نفس حبس شده‌اش را با فریاد بیرون داد و به یک حرکت وزنه را از تخته جدا کرد و بالای سر برد. حالا وقت آن بود که از زمین بلند شود. وقت آن بود که زانوهای خم شده را راست کند. وقت آن بود که راست قامت زیر وزنه‌ای که کمر تمام رقیبانش را خم کرده بو و زانوانشان را لرزانده بود و وادار به تسلیم‌شان کرده بود، بایستد و طاقت بیاورد.»

رمان «عشق فصل پایان» اثر جواد افهمی که پیش از این آثاری نظیر «سال گرگ»، «سوران سرد»، «خورشید بر شانه راستشان می‌تابید» و «ستاره‌های دب اصغر» از او منتشر شده بود.

کتاب رمان عشق؛ فصل پایان در 306صفحه و قیمت  15000تومان منتشر شده است.

از ام‌الرصاص تا خان‌طومان

درباره‌ کتاب:

کتاب روایت مصیب_معصومیان است از حماسه‌آفرینی‌های برادرانش در سال‌های دفاع مقدس و نیز برادرانی که اکنون راهِ همان بزرگ‌مردان را در نهضت مبارک #مدافعان_حرم ادامه می‌دهند ...

معصومیان گاهی حتی از مقوای جعبه گلوله برای ثبت خاطرات در وسط میدان جنگ در میان آتش و گلوله و خمپاره استفاده می کند. از صمیمیت‌های زلال و خالصانه مردان مجاهد، از روح بزرگ و ایمان راسخشان از شوخی‌های گاه و بیگاه و درد و زخم های جانسوزشان، از مناجات‌ها و اشک‌های شبانه، یادداشت‌های روزانه می‌نویسد.

از بچه هایی می‌نویسد که از اقصی نقاط کشورهای اسلامی گِرد هم آمدند، بسیجی، سپاهی، ارتشی، عراقی، پاکستانی، لبنانی، سوری، هیچ فرقی با هم ندارند. لباس همه یک رنگ و هدف همه نیز یکی است.

آمده‌اند تا خون شهدای کربلا هم چون چشمه‌ای زلال، پیوسته بجوشد. واقعا بچه‌های خان‌طومان، بسیار شبیه بچه‌های ام‌الرصاص بودند. یادشان و نامشان یقینا برای همیشه در تاریخ خواهد درخشید.

 کتاب  از ام‌الرصاص تا خان‌طومان، خاطرات و یادداشت‌های مصیب معصومیان  در  464صفحه و قیمت 30000تومان منتشر شده است.

چمروش (خلبان شهید مدافع حرم، کمال شیرخانی)

 برشی از کتاب:

صدای اذان صبح مثل یک رگه‌ی آب زلال توی دشت پیچید. دلم گرفت که تیزی جهل به اسم اعتقادات دینی به ریشه دینی ضربه می‌زنه که اصل این دین محبت و حفظشان انسانیه.

از جناح روبه‌رو که محل استقرار دشمن بود هم صدای اذان می‌اومد. دشمن با هر اسم و برچسبی که روی گروه‌های خودشون داشتند، #مترسک_مزرعه‌ی_اسراییل بودند.

معنی رجعت تاریخ رو می‌شد لمس کرد. سپاهی که به نماز می‌ایستادند و حافظ قرآن بودند؛ اما جهل‌شون اونها را تا کنار نهروان برده بود. نه در اذان و نه نمازشون حب امیرالمومنین نبود و به قول شاعر عبادتی بی وضو را فقط در حرکات جسمشون داشتند.....

کتاب چمروش (خلبان شهید مدافع حرم، کمال شیرخانی)  در328صفحه  و قیمت 18000تومان منتشر شده است./۹۲۵/ ۲۰۴/ش

ارسال نظرات