۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۵۵۱۸۴۰
آیت الله بطحائی:

هنر اسلامی باشد انسان را در مسیر سازندگی و تلاش قرار می‌دهد

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان با بیان این‌که بر ابتذال نمی توان عنوان هنر نهاد، گفت: هنر اسلامی درمانگر دردها و آلام بشری با اتکا به سیره اسلام است.
 آیت الله بطحایی

آیت الله سید هاشم بطحائی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که هنر اصیل را نمی توان با غنا و اسلوب هنرهای مبتذل تعریف کرد، اظهار داشت: اگر در هنر نتیجه کار ضایع کردن عمر و ابتذال باشد نمی توان آن را هنر نامید؛ زیرا ابتذال را نمی توان هنر دانست.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری به تشریح اسلوب هنر اسلامی پرداخت و گفت: اگر هنر به صنایع دستی مهم یا بصری کردن مسائل فرهنگی و مفهومی در قالب فیلم و سایر تولیدات فرهنگ اطلاق شود؛ بسیار مؤثر بوده و نام هنر برای آن شایسته است.

آیت الله بطحائی به تبیین آثار هنر مفید و معیار از منظر دین مبین اسلام پرداخت و عنوان داشت: هنر مفید و هنر سازنده در اخلاق و روحیات مردم تغییر و تحول ایجاد کرده و آنها را از رکود خارج می کند.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری آثار هنری و فیلم های مستندی که در توصیف الگوهای موفقیت ساخته می شود را هنر مفید دانست و ابراز داشت: اگر هنر به این معنا تعریف شود که مردم با کمک آن از یأس و ناامیدی خارج شوند از نظر شرع مقدس اسلام رفتاری معیار است؛ چرا که این رفتارها همواره در تاریخ غیر ممکن را ممکن ساخته اند.

آیت الله بطحائی نا امیدی را بیماری کشنده و بازدارنده ای بسیار خطرناک در جامعه اسلامی توصیف کرد و گفت: در قالب هنر به ویژه هنر فیلم سازی و با اتکا به اسلوب اسلامی می توان این بیماری اجتماعی را درمان کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری درمان نا امیدی را اساسی ترین رسالت هنر اسلامی توصیف کرد و عنوان داشت: متأسفانه یکی از دردهای جامعه امروز یأس و نا امیدی است و رسالت هنر اسلامی این است که با استفاده از قالب های مختلف روحیه کار و تلاش برگرفته از اسلام را در جامعه ترویج کند و به عبارت دیگر هنر اسلامی، معارف اسلامی را در قالب هنر به جامعه عرضه می کند.

وی یادآور شد: هنر اسلامی درمانگر دردها و آلام بشری است و سعی می کند با اتکا به اسلام در قالب هنر، آلام و رنج های بشر را درمان کرده و انسان را در مسیر سازندگی و تلاش قرار دهد./837/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات