۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۵۵۱۸۳۵
آیت الله نوری همدانی:

شناخت انقلاب لازمه حفظ نظام اسلامی است

حضرت آیت الله نوری همدانی شناخت انقلاب را لازمه حفظ نظام دانست و گفت: انقلاب یکی از بزرگترین نعمت های الهی به شمار می رود و لازم است تا با شناخت آثار، برکات و ارکان انقلاب، برای حفظ آن تلاش کنیم.
آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار جمعی از فرماندهان و پاسداران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با اشاره به اهمیت شناخت نعمت ها عنوان کرد: یکی از وظایف ما شناخت نعمت ها و شکر، سپاس و نگهداری از آن نعمت است.

وی افزود: انقلاب اسلامی یکی از بزرگترین نعمت هایی است که خداوند به ما عطا کرده و لازم است تا با شناخت آثار، برکات و ارکان انقلاب، برای حفظ آن تلاش کنیم.

این مرجع تقلید تصریح کرد: حفظ و نگهداری انقلاب از اوجب واجبات است و لازمه این نگهداری، شناخت انقلاب است که در این مسیر باید ثمرات و مزایای انقلاب را مورد توجه قرار دهیم.

وی اجرای اسلام را از ثمرات انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: قبل از پیروزی انقلاب، دشمنان اسلام این دین الهی را به حاشیه رانده بودند اما امام خمینی(ره) انقلابی را به وجود آوردند که اسلام را به متن زندگی مردم برگرداند.

حضرت آیت الله نوری همدانی اضافه کرد: یکی دیگر از مزایای اسلام، استقلال مسلمانان است بگونه ای که پس از طلوع اسلام، عظمت و قدرت این دین الهی روز به روز بیشتر شد و تمام جهان را در برگرفت اما دشمنان اسلام سعی کردند که سرزمین های اسلامی را زیر سیطره خود درآورند و به همین منظور نیز در کشوری مانند ایران غرب گرایی به صورت کامل رواج یافت و مردم زیر سلطه سیاست، فرهنگ و اقتصاد غرب گرا بودند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه تأکید کرد: انقلاب اسلامی با ایجاد خودباوری و شجاعت در میان مردم، شرایطی را به وجود آورد که ما امروز به این قدرت رسیده ایم و استقلال فرهنگی و سیاسی و اقتصادی داریم.

وی ادامه داد: احیای فرهنگ ایثار و شهادت یکی دیگر از آثار و برکات انقلاب بود و مردم در هشت سال دفاع مقدس با عشق به امام و انقلاب به مقابله با کفر پرداختند و بسیاری شربت شهادت نوشیدند.

حضرت آیت الله نوری همدانی ابراز کرد: امروز میلیون ها نفر در ایران اسلامی آماده شهادت هستند و باید دانست که عزت و عظمت اسلام در جهاد و شهادت است و هر امتی که جهاد را ترک کند در دنیا دچار فقر و ذلت شده و دینش از دست می رود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انقلاب ما انقلاب مکتبی است و به عنوان یک نهضت اسلامی، مستضعفان عالم را بیدار کرده و تلاش می کند تا بشریت را از زیر سلطه استکبار نجات دهد و ما باید این انقلاب را تا زمان ظهور حفظ کنیم و همانگونه که در روایات آمده است که «صدای اسلام از قم در کل جهان شنیده می شود» امروز انقلاب اسلامی وظیفه نشر معارف اسلام ناب را در جهان برعهده دارد./872/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات