۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۵۵۱۸۲۷
دبیرعلمی جشنواره بین المللی شعر اشراق خبر داد؛

تقدیر از ۴۱ شاعر برگزیده در اختتامیه جشنواره شعر اشراق

۴ برگزیده در بخش ویژه، ۹ برگزیده در بخش بین الملل، ۹ برگزیده در بخش شعر نو، ۱۷ برگزیده در بخش شعر کلاسیک و ۳ برگزیده در بخش شعر کودک و نوجوان در مراسم اختتامیه جشنواره تقدیر می‌شوند.
نشست خبری جشنواره سراسری شعر اشراق ویژه طلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسن بیاتانی در نشست خبری چهارمین جشنواره بین المللی شعر اشراق که پیش از ظهر امروز در مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد با اشاره به آثار ارسال شده به دبیرخانه این جشنواره عنوان کرد: 1408 اثر به دبیرخانه چهارمین دوره جشنواره بین المللی شعر اشراق ارسال شده است که نسبت به دوره های قبل رشد خوبی داشته است.

وی افزود: این آثار از سوی 338 شاعر حوزوی ارسال شده است که 70 نفر از طلاب خواهر و 268 نفر از طلاب برادر در این دوره از جشنواره شرکت کرده اند.

دبیرعلمی جشنواره بین المللی شعر اشراق تصریح کرد: از میان این آثار، 158 اثر مربوط به زبان های غیرفارسی است که این آثار از سوی شاعران کشورهای عراق، بحرین، آذربایجان و همچنین طلاب خارجی مقیم ایران ارسال شده است.

وی اضافه کرد: 130 اثر در قالب شعر نو، 1278 اثر در قالب شعر کلاسیک و 68 اثر نیز در قالب شعر کودک و نوجوان به دبیرخانه ارسال شده است و در موضوع ویژه که نقد هنرمندانه جاهلیت مدرن و وصف شکوهمندانه دفاع از حریم و حرم نام گرفته است، 167 اثر از سوی شاعران به این جشنواره ارسال شده است.

بیاتانی ادامه داد: 16 داور کار بررسی آثار را برعهده داشته اند که این داورها از استان های مختلف انتخاب شده اند و همچنین در بخش زبان های خارجی مانند انگلیسی، اسپانیولی، اردو، عربی و ترکی و نیز در بخش شعر کودک و نوجوان داوری ها به صورت تخصصی صورت گرفته است.

دبیرعلمی جشنواره بین المللی شعر اشراق تأکید کرد: 41 شاعر در روز پایانی به عنوان افراد برگزیده مورد تجلیل قرار می گیرند که 4 برگزیده در بخش ویژه، 9 برگزیده در بخش بین الملل، 9 برگزیده در بخش شعر نو، 17 برگزیده در بخش شعر کلاسیک و 3 برگزیده در بخش شعر کودک و نوجوان مورد تقدیر قرار می گیرند.

بیاتانی در پایان خاطرنشان کرد: برگزیدگان این جشنواره از شهرهایی مانند قم، مشهد، اهواز، یزد، ورامین، رودسر و برخی دیگر از شهرها هستند و 10 نفر از خواهران طلبه شاعر نیز در بین برگزیدگان قرار دارند./872/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات