۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۵۵۱۸۲۵
شامگاه چهارشنبه؛

اختتامیه چهارمین جشنواره شعر اشراق در قم برگزار می‌شود

دبیر جشنواره شعر اشراق از برگزاری مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره بین المللی شعر اشراق در شامگاه چهارشنبه ۴ بهمن ماه خبر داد.
سید جواد شرافت نشست خبری جشنواره سراسری شعر اشراق ویژه طلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سیدجواد شرافت در نشست خبری چهارمین جشنواره بین المللی شعر اشراق که پیش از ظهر امروز در مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد با اشاره به فعالیت های دبیرخانه جشنواره شعر اشراق عنوان کرد: جشنواره شعر اشراق برخلاف برخی از جشنواره ها، اختتامیه را افتتاحیه ای برای آغاز فعالیت جدید در حوزه شعر می داند.

وی افزود: از اول شهریور که فراخوان چهارمین دوره جشنواره بین المللی شعر اشراق منتشر شد، فعالیت های بسیار زیادی در استان های مختلف و فراتر از مرزها تا امروز صورت گرفته که موجب رضایت شاعران حوزوی شده است.

دبیر جشنواره بین المللی شعر اشراق تصریح کرد: نشست مهاجران إلی الله در گنبدکاووس با حضور شعرای شیعه و اهل سنت، شب شعر بشنو از نی با موضوع شهید حججی، نشست های تخصصی در قم و مشهد و تبریز، شب شعر برای اردو زبانان و نشست شعر و حوزه انقلابی در مشهد از جمله این فعالیت ها محسوب می شود.

وی افزود: سفر ۱۰ روزه با جمعی از شاعران به سوریه و حضور در بین رزمندگان عراقی، افغان و ایرانی مدافع حرم و برگزاری 8 مراسم شعرخوانی به زبان های عربی و فارسی از جمله فعالیت های فرامرزی دبیرخانه جشنواره محسوب می شود.

شرافت با اشاره به برنامه های اختتامیه چهارمین دوره جشنواره بین المللی شعر اشراق خاطرنشان کرد: عصر شعر «اشرقت الارض» عصر سه شنبه در شبستان امام علی(ع) جمکران و با شعرخوانی اساتید شعر حوزه و برگزیدگان این دوره از جشنواره برگزار می شود.

وی ادامه داد: صبح چهارشنبه نیز نشستی تخصصی با حضور اساتید و داوران بخش های مختلف جشنواره و شرکت کنندگان این دوره از جشنواره در مرکز پژوهش های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار می شود.

دبیر جشنواره بین المللی شعر اشراق در پایان خاطرنشان کرد: مراسم اختتامیه این جشنواره نیز از ساعت 18 روز چهارشنبه 4 بهمن ماه در سالن همایش های بین المللی غدیر و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و حجت الاسلام سیدعلی خمینی برگزار می شود و در این مراسم از آخرین اثر مرحوم آیت الله حائری شیرازی نیز رونمایی می شود./872/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات