۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۵۵۱۸۱۲
عارف:

فراکسیون امید جلوی افزایش غیرمنطقی قیمت‌ها را می‌گیرد

رییس فراکسیون امید مجلس تأکید کرد که این فراکسیون جلوی افزایش غیرمنطقی قیمت ها در بودجه سال آینده را می گیرد.
محمدرضا عارف

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، محمدرضا عارف رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه  علنی  امروز  یکشنبه، 1 بهمن قوه مقننه با حضور  در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی پیرامون افزایش قیمت حامل های انرژی اظهار داشت: کمیسیون تلفیق عدد پیشنهادی دولت در زمینه افزایش قیمت حامل های انرژی را حذف کرده است

وی ادامه داد:اینکه چه اتفاقی در صحن رخ دهد، بستگی به وضعیت رسیدگی در مهلت 10 روزه مجلس به لایحه بودجه 97 دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه جهت گیری اصلی فراکسیون امید این است که جلوی افزایش غیرمنطقی قیمت ها را بگیرد، افزود: از طریق نمایندگانی که در کمیسیون تلفیق داریم جهت گیری بودجه را به سمت حل مشکلات اقشار آسیب پذیر برده ایم که اقدامات خوبی انجام شده، ولی اینکه آیا این اقدامات به حل مشکلات مردم کمک می کند یا نه، هنوز به جمع بندی روشنی نرسیده ایم و در روزهای آینده در فراکسیون امید در این زمینه جلساتی را برگزار می کنیم.

رییس فراکسیون امید مجلس با اشاره به سوال از رییس جمهور درباره  موسسات مالی اضافه کرد: در دفتر فراکسیون امید جلسات متعددی با مسؤولان مربوط به خصوص وزیر اقتصاد و رییس بانک مرکزی برگزار کردیم و در مجموع نسبت به اقداماتی که انجام شده رضایت نسبی به وجود آمده است، زیرا در حدی که می توانستند تا 200 میلیون تومان را به سپرده گذاران پرداخت کرده اند و امیدواریم با جدیت بیشتری پیگیری های لازم انجام شود.

عارف با بیان اینکه درخصوص موسسات مالی از رئیس بانک مرکزی جدول زمانبندی درخواست کرده ایم، گفت: مقرر شده تا کارگروه اقتصادی فراکسیون امید با بانک مرکزی جلسات خود را برگزار کند و در آینده نیز جلسه ای را با بانک مرکزی برگزار کنیم.

وی  با اعلام اینکه سوال از مسئولان دولت حق نمایندگان است، تصریح کرد: به نظر می رسد که دولت اقدامات خوبی را انجام داده و اینکه ضرورت داشته باشد سوال از رییس جمهور در صحن مطرح شود یا خیر به نظر طراحان و اقدامات دولت بستگی دارد.

رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی درخصوص بازدید از زندان اوین ادامه داد: توافق شده تا بازدیدی از زندان اوین انجام شود و مطابق با این بازدید، در جلسه ای دیگر پیگیریهای لازم انجام شود.

وی با اشاره به  اعتراضات اخیر افزود: اعتراض حق مردم است و مصریم اصل 27 قانون اساسی به رسمیت شناخته شود و مردم نظراتشان را به هر طریقی که صلاح می دانند مطرح کنند. نکته مهم این است که باید بین اعتراض و عملیات تخریبی تفکیک قائل شویم که خوشبختانه هم مردم هم مسئولان خیلی سریع متوجه شدند و خط و صف خود را از تخریب کنندگان جدا کردند.

عارف در پاسخ به سوالی در مورد درخواست نمایندگان مبنی بر استفاده از پیام رسان های داخلی اظهار داشت: استفاده از پیام رسان های داخلی هم از نظر ملاحظات امنیتی و اینکه همه اطلاعات را حتی الامکان در داخل کشور نگهداری کنیم و هم اینکه می تواند سرویس بهتر و باکیفیت تری را ارائه دهد، قطعاً جزو اولویت های اصلی است، اما داشتن شبکه داخلی مانع استفاده از شبکه های غیرداخلی نمی شود و ما باید از هر امکانی در جهت اجرای اهداف برنامه های خود استفاده کنیم ولی منع جواب نمی دهد و تنها راهی که وجود دارد انجام کارهای فرهنگی و داشتن شبکه های داخلی قوی است.

رییس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان  درباره  میزان پیشرفت شبکه ملی اطلاعات گفت: خیلی بهتر می توان کار کرد، با توجه به اولویت هایی که شبکه داخلی دارد و جزو دغدغه های ما است، انتظار این است که دولت با جدیت فعال شدن و داشتن ظرفیت مطلوب در شبکه داخلی را پیگیری کند.

رییس فراکسیون امید مجلس درباره عملکرد شورای عالی فضای مجازی گفت: این شورا در چارچوب وظایف خود کار می کند ولی شورای عالی فضای مجازی و به خصوص دبیرخانه این شورا می تواند بهتر و فعالتر کار کند و با نهادهایی که در این حوزه دست اندرکار هستند مانند انجمن های علمی تعامل بیشتری داشته باشند./۸۵۶/د۱۰۳/ق

ارسال نظرات